    Subject: Re: Z serii co kupić - dupowóz do pracy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sat, 14 Apr 2018 11:31:15 +0200

    W dniu 2018-04-14 o 06:20, Artur Frydel pisze:
    > Witam.
    >
    > Panowie doradźcie czego szukać: Auto do pracy, 50km dziennie, zakres
    > cenowy 15-20k, ekonomiczne w spalaniu i utrzymaniu. Nie musi być piękne i
    > zrywne :)
    > Na razie oczy swe kieruję w kierunku pandy w gazie. Ale może źle patrzę i
    > ktoś mi nakieruje światopogląd?

    Ostatnio stanąłem przed podobnym dylematem tzn. zakup kolejnego auta dla
    żony na dojazdy do pracy po mieście, bo swoje oddała córce. Podobny
    przedział cenowy. Ponieważ była przyzwyczajona do gazu to był warunek
    auto benzynowe + LPG i ma być małe, aby można było łatwo parkować. Pod
    uwagę brałem Fiat Panda, Fiat Grande Punto, Toyota Yaris, Renault Clio,
    Ford Fiesta, Ford Fusion i kilka innych. Najbardziej do gustu nam
    przypadł Ford Fusion. Wygodny, wyższa pozycja siedzenia. Ale nie udało
    mi się znaleźć w odpowiednio dobrym stanie technicznym. Ale trafiłem w
    jednym z komisów na Mazdę 2 i od razu obydwoje zakochaliśmy się w tym aucie.

    Sylwetką podobne do Fiata Pandy, ale auto troszkę większe i o wiele
    więcej miejsca w środku. Dużo wygodniejsze. Co prawda we wnętrzu królują
    plastiki, ale wszystko jest porządnie spasowane, nic nie trzeszczy i nie
    rzegocze jak w Pandzie. Auto bardzo proste konstrukcyjnie, a zatem łatwe
    i tanie w naprawach, bo tak naprawdę jest to Ford Fusion. Mazda 2 i Ford
    Fusion to auta bliźniacze, które różnią się tylko kształtem nadwozia.
    Mazda zdecydowanie ładniejsza. Obydwa te auta bazują na podwoziu i
    zawieszeniu Forda Fiesty, dlatego też ceny części zawieszenia są tanie
    jak barszcz. Silnik także jest fordowski :) Jeździ się nią o wiele
    lepiej jak Pandą, a przy tym o wiele bezpieczniej - więcej gwiazdek w
    testach zderzeniowych. Do wyboru masz kilka jednostek napędowych
    benzynowe i diesla.

    Ta, którą kupiliśmy ma pełne wyposażenie elektryczne tzn. wszystkie
    szyby elektryczne, lusterka elektrycznie sterowane i podgrzewane, radio
    fabryczne z odtwarzaczem CD i MP3 sterowane także z kierownicy, klima,
    immobiliser, centralny zamek, pilot, 8 poduszek (przednie kierowcy i
    pasażera, boczne kurtyny w przednich siedzeniach chroniące biodra i bok
    pasażerów, oraz kurtyny w suficie dla wszystkich pasażerów z przodu i z
    tyły chroniące głowy), ABS.

    P.S.

    Jakbyś się decydował na Mazdę to nie bój się jak zobaczysz w bagażniku
    akwarium :) tzn. zbierającą się wodę. Te auta mają małą wadę, którą
    można usunąć samemu za grosze. Chodzi o to, że mocowanie tylnych lamp i
    zderzaka do karoserii ma plastikowe elementy wpinane w karoserię. Trzeba
    odkręcić boczki w bagażniku, odkręcić tylne lampy i specjalnym kitem do
    karoserii uszczelnić wszystkie te kołki/wpinki. Trzeba też sprawdzić czy
    uszczelka lamp nie jest uszkodzona.

    U mnie było podobnie, ale zanim kupiłem to auto wiedziałem już gdzie
    jest problem, dlatego nie bałem się zakupu tego samochodu z akwarium w
    bagażniku :)

    Naprawa trwała jakieś pół godziny i problemu już nie ma.