  • 31. Data: 2018-04-15 19:21:59
    Temat: Re: Z serii co kupić - dupowóz do pracy
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-04-14 15:17, Uzytkownik wrote:
    > A jeżeli chodzi np. o Xarę Picasso to jest to bardzo dobry wybór, bo są
    > niezawodne, a przy tym to Francuz, którego brzydzi się rdza.

    powiedz to mojemu bylemu ktory mimo ogolnie dobrego stanu blacharsko
    lakierniczego progow nie mial wcale, obu i na calej dlugosci

    > Jeździ się
    > nią dość wygodnie

    tak, ale stosunkowo waskie miejsca ma bo zostawili miedzy nimi spora
    dziure nie wiadomo po co

    > choć jak dla mnie siedzenia są trochę za krótkie no i
    > promień skrętu mógłby być lepszy - przy jeździe miejskiej trochę mało
    > zwrotne, ale na dłuższe trasy OK.
    male lusterka, a te male szybki z przodu z zewnatrz wygladaja ok, ze
    srodka juz nie bardzo

    dodatkowo - jak ktos mial pecha kupic z szarym plastikiem deski to
    pozaluje tego w pierwszy sloneczny dzien

    autko pakowne ale miejskim to bym go nie nazywal raczej

    i mala uwaga - juz o tym pisalem - moj egzemplarz nie mial oryginalnie
    wkreconych z jednej strony srub mocujacych rure na ktorej powieszony
    jest kokpit wiec...

  • 32. Data: 2018-04-15 19:38:39
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-04-15 09:11, Uzytkownik wrote:

    > Powielasz jakieś bzdurne mity, które mają całkiem inne źródło
    > pochodzenia. Złe opinie przywarły do aut francuskich tylko dlatego, że
    > auta te zawsze wyprzedzały technologicznie auta innych firm i pan Zenek
    > z młotkiem na wsi nie wiedział jak się takie auta klepie, bo do tej pory
    > klepał tylko golasy spod znaku Opla, Audi i VW.

    LOL

    > Prawda natomiast jest taka, że właściciele aut PSA jak już raz wsiedli
    > do auta tego koncernu to już nie chcą jeździć innymi.

    wsiadlem, jezdzilem

    > Auta te nie są ani
    > bardziej awaryjne od niemieckich czy japońskich,

    a masz cos na potwierdzenie tej tezy?

    jak sie nie myle sam napisales ze maja idiotycznie rozwiazane m.in.
    filtry paliwa ktore moga latwo spowodowac strat za kilka tysiecy?

    > ale wymagają serwisu, > który wie jak to auto działa i jak się wykonuje czynności
    serwisowe.

    czyli pokomplikowali 'bo tak' i teraz trzeba miec nadzieje ze trafi sie
    na egzemplarz ktory nie zostal przez to zarzniety?

    :D

  • 33. Data: 2018-04-15 20:06:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-15 o 19:38, m4rkiz pisze:

    > a masz cos na potwierdzenie tej tezy?
    >
    > jak sie nie myle sam napisales ze maja idiotycznie rozwiazane m.in.
    > filtry paliwa ktore moga latwo spowodowac strat za kilka tysiecy?

    A doczytałeś, że ten idiotyczny system zasilanie common rail wymyślił
    niemiecki Bosch, a PSA go tylko stosuje w swoich silnikach?

    > czyli pokomplikowali 'bo tak' i teraz trzeba miec nadzieje ze trafi
    > sie na egzemplarz ktory nie zostal przez to zarzniety?

    A wiesz, że taki sam system znajdziesz w wielu markach samochodów
    wyposażonych w common rail?
    A wiesz, że jeżeli przed wyjęciem wkładu spuści się paliwo specjalnie do
    tego zamontowanym zaworem to problemu nie ma?

    > a masz cos na potwierdzenie tej tezy?

    A masz coś przeciwko tej tezie poza powtarzanymi mitami przez osoby,
    które nigdy nie jeździły takimi autami?

  • 34. Data: 2018-04-15 23:34:39
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Nie schlalem. Nie miales zadnego powodu sie przypierdolic a sie przypierdoliles.
    Jak ktos ma inteligencje wieksza od przydroznego kamienia to nie wezmie na powaznie
    tego co napisalem o cienkim. Przyklad cienkiego dalem jako przeciwwage do samochodu
    za 10 tysiecy i piatki na naprawe. Nie zeby cienki sie nie nadawal. Ale ze cienki to
    inna generacja. I nie ma znaczenia ze cienkiego mam. Nie potrzebuje duzo jezdzic.
    Robie ze sto kilometrow miesiecznie. I dla takich oszalamiajacych przebiegow nic
    wiecej nie potrzebuje. Mialem kaprys go zmienic. Poogladalem inne samochody i przy
    nich moj cienki wychodzil najlepiej. Dlatego zmienilem w nim progi, zrobilem hamulce,
    wymienilem sprzeglo. Wyszlo taniej niz kupienie innego samochodu i moze nie od razu
    ale w jakims niedlugim czasie zrobienie tego co w cienkim i chuj go wie czego
    jeszcze. Samochod zmienia sie dla kaprysu, potrzeby albo kiedy wkurwi. Nie mam
    kaprysu na nowy, potrzeby tez nie mam i nie wkurwia mnie.

    Wysokie te progi ?

  • 35. Data: 2018-04-16 06:11:24
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 kwietnia 2018 13:06:44 UTC-5 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > A doczytałeś, że ten idiotyczny system zasilanie common rail wymyślił
    > niemiecki Bosch, a PSA go tylko stosuje w swoich silnikach?

    Ale francuz zamontowal i jakos polski mechanik co golfy naprawia z zamknietymi oczami
    se nie daje rady z tym.

    Jeszcze napisz ze to wszystko wina arabow bo filtr plastikowy a to oni te rope
    sprzedali.

    Majster, jakos se moim fordzie takich problemow nie ma a robiony jest przez niemcow.
    Jakos niemce umiom a francuzom sprzedaja trefne filtry.

    Widac francuzy gupie bo lykaja.

    Taka dyskusja...

  • 36. Data: 2018-04-16 06:16:38
    Od: s...@g...com

    > A masz coś przeciwko tej tezie poza powtarzanymi mitami przez osoby,
    > które nigdy nie jeździły takimi autami?

    Ja mam, ja mam!

    Kumpel mial auto, i do roboty nie mogl przyjechac w zimie.
    Raz mu odpalalo a raz nie. Po jakims czasie przestalo odpalac to wrzucal pod nie
    farelke. Auto garazowane. Az przyszedl dzien ze farelka nie pomogla.

    Przyjechal taryfa do roboty i narzekal jak to ma problem z autem.

    Zasmialem sie i pytam czy to francuskie skoro tak sie jebie. Parsknal ze to laguna.

    I zeby nie bylo, z mojego forda jestem zadowolony, zrobil juz 380kkm i pewnie zrobi
    wiecej...

  • 37. Data: 2018-04-16 07:53:17
    Od: p...@g...com

    klient glosuje nogami wiec jesli producent nie zada sobie wysilku aby rozwiazanie
    bylo proste (idiotoodporne) (a nie jest to jakas niemozliwa sztuka) to niestety do
    usterek bedzie dochodzilo i opinia poleci ... cos w stylu na zlosc mamie odmroze
    sobie uszy :-)

  • 38. Data: 2018-04-16 10:32:48
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-04-15 o 18:54, Uzytkownik pisze:

    > W przypadku tego filtra wystarczy tylko przed odkręceniem dekla i
    > wyjęciem wkładu, opróżnić go z paliwa przy pomocy specjalnego zaworka.
    > Dzięki temu podczas wyjmowania wkładu syf ze strony pierwotnej nie
    > przedostaje się na stronę wtórną filtra. Ale żeby o tym pomyśleć to
    > trzeba myśleć. Dla mnie wystarczył tylko rzut okiem, żeby od razu
    > zauważyć błąd mechanika, a pojechałem do mechanika, bo nie wiedziałem
    > jak się zabrać za wymianę samemu i przypuszczałem, że właśnie tak może
    > się zadziać.

    Ale to tyczy 2,0HDI, bo 1,4HDI i 1,6HDi (przynajmniej mój) ma do wymiany
    kompletny filtr z obudową (monolit) a nie tylko wkład.

  • 39. Data: 2018-04-16 10:41:02
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2018-04-15 o 14:23, s...@g...com pisze:
    [...]
    > I francuskie auta w polsce moga miec podobny problem. Projektuje sie je na ichni
    klimat a u nas sie po prostu nie sprawdzaja.

    [...]

    Nie sprawdzają bo??

    Aktualnie tłukę drugą 307'kę (wcześniej miałem 2002r z 2,0HDI 90KM)
    2005r z 1,6HDI 90KM pod maską. Nie ma w nim dwumasy, fapa i turbiny ze
    zmienną geometrią.
    Przez rok wydałem 2k PLN ponad plan, z czego 500zł to wymiana świec (2x
    urwany żarnik), 350zł wymiana skraplacza klimy (był jeszcze chyba
    oryginalny i zgnił), 300zł uszczelnienie wtryskiwaczy a reszta to
    wymiana rozrządu oraz kilku dupereli w zawieszeniu.
    A tak to auto śmiga i do tego mało pali, poniżej 6l/100km w trybie
    miejskim, co dla auta ważącego 1500kg to bardzo dobry wynik (mam 307SW).
    Żona tłucze Xsarę 1,4HDi i poza standardową obsługą nic się nie dzieje...

    Jakoś sprawdzają się te auta w naszym klimacie...

    A za 10k PLN to idzie kupić poliftową Xsarę Picasso właśnie 1,6HDi, w
    którą wkłada się na początek max. 2k PLN i śmiga ekonomicznie przez
    długi czas...

  • 40. Data: 2018-04-16 12:05:24
    Od: Tadeusz <...@n...pl>

    W dniu 2018-04-14 o 06:20, Artur Frydel pisze:
    > Witam.
    >
    > Panowie doradźcie czego szukać: Auto do pracy, 50km dziennie, zakres
    > cenowy 15-20k, ekonomiczne w spalaniu i utrzymaniu. Nie musi być piękne i
    > zrywne :)
    > Na razie oczy swe kieruję w kierunku pandy w gazie. Ale może źle patrzę i
    > ktoś mi nakieruje światopogląd?

    Toyota Prius II
    niezniszczalne i ekonomiczne
    coraz więcej taksiarzy tym jeździ, trudno o lepszą rekomendację :-)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz