  • Data: 2019-10-10 10:46:03
    Temat: Re: Z80 jako jedyna szansa w postapokalipsie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10.10.2019 10:03, J.F. wrote:

    > A 6502 ?

    Chyba jednak trochę mniej popularny. Z80 w latach dziewięćdziesiątych
    miał "drugie życie" jako sterownik w systemach wbudowanych i automatyce.
    CMOS-owe wersje 6502 też były do tego używane, ale chyba jednak na dużo
    mniejszą skalę.
    Prędzej już wymieniłbym tutaj serię MC68xx od Motoroli/Freescale.
    Oszałamiającego sukcesu w epoce komputerów ośmiobitowych nie odniosła,
    jednak bardzo długo trzymała się w embedded.

    > Czy on ma racje z tym Z80?
    > Dawno nie widzialem, ktos to jeszcze robi?
    > Chyba nawet Zilog przestal ... i przestawil sie na 8051 :-)

    Nie wiem jak z klasycznymi Z80, ale chyba jeszcze nie tak dawno temu
    produkowali eZ80?

    > A taki system to bym na ARM postawil - troche tego zrobiono.

    ARM to tylko rdzeń, występujący zresztą w różnych odmianach.

    Swoją drogą Cory Doctorow napisał parę lat temu powieść "Makers". Był
    tam opisany soft, którego przeznaczaniem było automatyczne instalowanie
    Linuksa na czym się tylko da. Podłączało się komputer do jakiejś
    elektronicznej zabawki albo systemu wbudowanego, a on próbował rozpoznać
    co to za urządzenie, łamał ewentualne zabezpieczenia i instalował
    dostępną wersję Linuksa. Na końcu użytkownik dostawał dostęp do wiersza
    poleceń.

    Coś takiego byłoby o wiele bardziej użytecznym narzędziem w warunkach
    post-apo. ;)