  • 141. Data: 2011-01-04 15:27:06
    Temat: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 04 Jan 2011 14:45:08 +0100, Arek <a...@a...pl> wrote:

    >Owszem są, dlaczego boisz się podać za przykład? Niewygodne wnioski mogą
    >się pojawić?

    https://www.zdrowiedirect.pl/dowiedz_sie_wiecej.jsf?
    article=63
    http://linemed.pl/nhealth_guide/details/cId,5,id,422

    "We Francji istnieje przymus współpłacenia za prawie wszystkie usługi
    medyczne."

    "Australia /.../ oferowany zakres i zachęty podatkowe dla obywateli i
    firm ubezpieczeniowych powoduje, że 43% Australijczyków ma wykupione
    prywatne ubezpieczenie zdrowotne"

    "Według badań WHO system australijski i francuski to dwa najbardziej
    efektywne systemy zdrowotne na świecie."
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 142. Data: 2011-01-04 16:08:29
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-04, flower <f...@w...pl> wrote:

    > Nie jest to zabronione. Przekraczanie prędkości jest.

    Przekraczanie prędkości nie unieważnia OC, a palenie i picie zabronione
    nie jest.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 143. Data: 2011-01-04 23:41:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > ale właśnie naprawa przez likwidację jest jedynym możliwym sposobem.
    > Socjalizm po prostu nie działa...

    Tyle że to nie jest tak hop-siup-zlikwidować.

    Ten system jest jak kredyt.
    Działa czy nie działa - ale nie ma "zlikwidować". Można najwyżej
    spłacić, oczywiście jak się ma za co.

  • 144. Data: 2011-01-05 08:09:31
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 04 Jan 2011 23:41:00 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Tyle że to nie jest tak hop-siup-zlikwidować.
    >
    >Ten system jest jak kredyt.
    >Działa czy nie działa - ale nie ma "zlikwidować". Można najwyżej
    >spłacić, oczywiście jak się ma za co.

    Ale przecież już wiadomo, że nie ma za co. Trzeba więc uczciwie
    ogłosić bankructwo i wrócić do normalności, czyli kupowania
    samochodów, TV i lekarstw za zaoszczędzone:-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 145. Data: 2011-01-05 10:58:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Ale przecież już wiadomo, że nie ma za co. Trzeba więc uczciwie
    > ogłosić bankructwo i wrócić do normalności, czyli kupowania
    > samochodów, TV i lekarstw za zaoszczędzone:-)

    Ale ogłaszając bankructwo musisz oddać wszystko co masz.

  • 146. Data: 2011-01-05 11:26:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 05 Jan 2011 10:58:00 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Ale ogłaszając bankructwo musisz oddać wszystko co masz.

    Na poziomie człowieka może tak, ale nie na poziomie państwa.

    Zacytuję na koniec: http://prawda2.info/viewtopic.php?t=10340

    Finansowe upadłości zaliczyły państwa, które dziś uchodzą za wzór
    stabilności. Hiszpania między rokiem 1500 a 1900 ogłaszała
    niewypłacalność 13 razy, Francja bankrutowała ośmiokrotnie. Niemcy w
    XIX w. bankrutowały w latach 1807, 1812, 1813, 1814 i 1850, a w XX w.
    dwukrotnie. Bankructwa zaliczyły Austria i Holandia, nie mówiąc już o
    znacznie słabszych: Grecji, Portugalii, Bułgarii, które wielokrotnie
    ogłaszały niewypłacalność.

    Nawet Stany Zjednoczone mają na swym koncie dwa przypadki, które można
    nazwać niewypłacalnością. /.../ W 1934 r. administracja Roosevelta
    zawiesiła wymianę papierowych dolarów na złoto, a w 1971 r. Nixon to
    samo uczynił w stosunku do należności innych rządów wobec USA. /.../

    Klasyczną upadłość przeżyło natomiast kilka stanów. /.../ Na początku
    lat 40. dziewięć stanów ogłosiło, że nie jest w stanie spłacać długów.
    /.../
    Tylko w ostatnich dwóch stuleciach - od 1800 r. do dziś - zdarzyło się
    około 170 przypadków ogłaszania niewypłacalności krajów zarówno w
    stosunku do wierzycieli wewnętrznych, jak i zagranicznych.

  • 147. Data: 2011-01-05 12:43:32
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 04 Jan 2011 13:14:03 +0100, Arek <a...@a...pl> wrote:

    >Więc nie mówmy o Socjalizmie w naszym kontekście.

    A tutaj mamy w kontekście amerykańskim :-)

    http://www.rp.pl/artykul/589203_Kuba--zmiany-----alb
    o-smierc-.html

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 148. Data: 2011-01-05 12:53:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    >
    > Zacytuję na koniec: http://prawda2.info/viewtopic.php?t=10340
    >
    > Finansowe upadłości zaliczyły państwa, które dziś uchodzą za wzór

    No to jeszcze doczytaj jakie są skutki takiej upadłości dla przeciętnego
    obywatela.
    Bo coś mi się wydaje że tacy Grecy czy inni Argentyńczycy nie ginęli w
    zamieszkach ulicznych z radości z finansowej upadłości ich państwa.

    Mimo wszystko zaciągnięte zobowiązania lepiej spłacać, zarówno na
    szczeblu państwowym jak i prywatnym.

    Jeżeli chodzi o szczebel państwowy, problem jest tylko taki, że tego
    typu zobowiązania mają zasięg kilkudziesięciu lat, a kadencja rządzących
    ledwo kilka lat.
    I z punktu widzenia kogoś komu dali porządzić tylko krótką chwilę,
    lepiej jest kolejne zobowiązania zaciągać niż spłacać.

    I zresztą mamy tego najlepszy przykład teraz - zabiera się pieniądze z
    OFE, robi kreatywną księgowość żeby długi policzyć tak żeby się okazało
    że jeszcze można napożyczać itp. itd.

  • 149. Data: 2011-01-05 13:10:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-04 12:42, Cavallino pisze:

    > Każdy płaci za siebie, za to podatki są o rząd wielkości niższe,
    > finansują tylko niezbędne minimum (sądy, policja, wojsko w ograniczonej
    > formie).

    Ok, a co z tymi którzy już swoje składki i podatki zapłacili, a teraz
    chcieliby chociaż trochę z tego pokorzystać? Tacy np. emeryci?

  • 150. Data: 2011-01-05 13:12:30
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 05 Jan 2011 12:53:01 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Mimo wszystko zaciągnięte zobowiązania lepiej spłacać, zarówno na
    >szczeblu państwowym jak i prywatnym.

    lepiej. Ale czy na obecnym poziomie zadłużenia (gdy jest na poziomie
    PKB w ogóle jest jeszcze możliwe?
    Przecież PKB to jak obrót w firmie i ma bardzo nikły związek z
    rzeczywistymi kwotami, jakie można przeznaczyć na spłatę zadłużenia.

    zgadzam się. Niestety.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski