  • Data: 2017-08-25 11:49:59
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr C. napisał:

    >No przecież w ten własnie sposób w tamtym okresie powstawały
    >wszystkie
    >układy elektroniczne i schematy do nich. Konstruktor klecił z tego,
    >co
    >akurat udało mu się zdobyć, a potem rzetelnie opisywał to w
    >schemacie.
    >Żeby odtworzyć to w warunkach amatorskich, potrzebna była albo wiedza
    >elektroniczna, albo wiedza na temat tego, jak tamten system działał.
    >Jeśli ktoś posiadł przynajniej jedno z tych wtajemniczeń, lutował to,
    >co miał w szufladzie. I działało.

    No wlasnie nie az tak - rozrzut parametrow tranzystorow z seryjnej
    produkcji byl na tyle duzy, ze uklady musialy akceptowac szeroki wybor
    ... i mozna bylo dowolny tranzystor wsadzic.
    Oczywiscie byly tez uklady "wysilone", gdzie sie taki "byle jaki"
    tranzystor nie sprawdzal, ale w wielu byly wymienne bez wiekszej
    wiedzy.

    J.