  • Data: 2017-08-25 11:45:42
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości grup
    @mabanana.com.delete.pl...
    On Thu, 24 Aug 2017 12:54:23 +0200 "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No więc jak sobie przypomne jakieś artykuły z amatorskimi układami
    >elektronicznymi z przełomu lat 80/90,
    >to zawsze były jakieś tranzystory kompletnie z dupy, każdy inny, i
    >nie dało się tego skompletować w lokalnych sklepach.
    >Nigdy.

    Hm, musialbym do piwnicy po stare czasopisma zejsc - wydaje mi sie, ze
    nie. Chyba, ze juz bardziej 90-te niz 80-te lata.

    Ewentualnie - sporo z tych schematow to byl przedruk z zachodnich
    czasopism, to i tranzystory zagraniczne.
    No i scalaki oczywiscie tez zagraniczne.

    >A przecież to były proste rzeczy - jakaś syrena alarmowa czy inne
    >coś, gdzie wystarczyło cokolwiek - byle PNP/NPN sie zgadzało i
    >zgrubsza moc.
    >No ale wtedy to była dla mnie magia i nie wiedziałem.

    A to ja widac od dobrej ksiazki zaczalem, bo te wiedze nabylem dosc
    wczesnie.

    Wiec tym bardziej ta radosna tworczosc w telefonie mnie dziwi, bo to
    tez prosta rzecz :-)

    J.