    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    <59a58411$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo41ca$m6v$1@node2.news.atman.pl>
    <59a58bda$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <59a5c04f$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ddhsg6t3ymr0$.zhben4un2381.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <16jlcv0w84txi$.idbaxgtzh25f$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oo8hqc$nbt$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Thu, 31 Aug 2017 11:46:21 +0200

    HF5BS pisze:

    > No właśnie, co z przekłamaniami? Transmisja w końcu praktycznie analogowa
    > (tak, wiem, zera, jedynki... i zakłócenia, które potrafią to poprzewracać),
    > bez korekcji błędów chyba, wystarczyła obsuwa fazy, amplitudy, syfik od
    > golarki sąsiada i już, zamiast spółka mieć aktywa 100, będzie mieć 150...
    > albo odwrotnie. I wtopisz, jak źle zadecydujesz.

    Dlaczego bez korekcji? Zakładam, że była. Dane nadawali w kółko te same.
    Na samym początku na warszawskiej giełdzie notowania były ustalane *raz*
    dziennie, na ich podstawie robiło się zlecenia na sesję w dniu następnym.
    A spółek było ledwie kilkadziesiąt. Ten pliczek był naprawdę malutki.
    Ale informację trzeba było jakoś przekazać. W jaki sposób? Internetu ani
    żadnych innych sieci nie było. Gdzieś w radiu czytali -- ale co, nagrać
    i notować w kajecie? Dzisiaj trudno uwierzyć, jakie wielkie zmiany zaszły
    w ciągu ćwierć wieku.

    --
    Jarek