    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Date: Thu, 31 Aug 2017 12:31:09 +0200
    <59a58411$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo41ca$m6v$1@node2.news.atman.pl>
    <59a58bda$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <59a5c04f$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ddhsg6t3ymr0$.zhben4un2381.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <16jlcv0w84txi$.idbaxgtzh25f$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oo8hqc$nbt$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrnoqfmnd.hpo.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Dlaczego bez korekcji? Zakładam, że była. Dane nadawali w kółko te same.

    Może jakaś mała suma tak, ale tyle widziałem przekłamań nawet przy lekkich
    zakłóceniach odbioru, że podejrzewam, że to najwyżej była jakaś suma
    kontrolna na TAK, albo na NIE, bez cienia jednak korekcji. Coś jak Ymodem-G,
    najszybszy (ok. 2% szybciej, niż Zmodem), ale jak coś jęknęło, transfer
    padał na mordę i nie ponawiało, jak w innych.

    > Na samym początku na warszawskiej giełdzie notowania były ustalane *raz*
    > dziennie, na ich podstawie robiło się zlecenia na sesję w dniu następnym.
    > A spółek było ledwie kilkadziesiąt. Ten pliczek był naprawdę malutki.
    > Ale informację trzeba było jakoś przekazać. W jaki sposób? Internetu ani

    Wiadomo. Obawiam się tylko, aby ostatecznej informacji, bez dodatkowych
    algorytmów nie ustalało, jak na stacji kosmicznej, przez głosowanie
    komputerów. Bo jak się 3 razy przekłamie na 5 prób, to wiadomo, jaki wynik
    głosowania będzie. Chyba, że użytkownikowi udawało się ten problem wyłapać i
    samemu skorygować, do podjęcia decyzji.

    > żadnych innych sieci nie było. Gdzieś w radiu czytali -- ale co, nagrać

    Fido było. (hahahaha - ale było i działało)

    > i notować w kajecie? Dzisiaj trudno uwierzyć, jakie wielkie zmiany zaszły
    > w ciągu ćwierć wieku.

    Byli tacy, co notowali. Do dziś widzę, jak niektórzy, zamiast zajrzeć na
    www.ztm.waw.pl, z kajecikiem, czy karteczką, mozolnie spisują rozkład
    autobusu, zamiast choćby smartfonem fotę cyknąć (niektórzy mają, widać w
    kieszeni)...
    Oj, tak, postęp się dokonał (i bardzo dobrze, choćby chodzac po lesie mogę
    sprawdzić, jak długo jeszcze może potrwać moja wycieczka, zanim przyjedzie
    autobus). Choć czasem zjada swoje "dzieci". Ale i swoich "rodziców" niekiedy
    też.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.