    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <59a58411$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo41ca$m6v$1@node2.news.atman.pl>
    <59a58bda$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <59a5c04f$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ddhsg6t3ymr0$.zhben4un2381.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <16jlcv0w84txi$.idbaxgtzh25f$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Date: Thu, 31 Aug 2017 12:38:55 +0200

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Nie trzeba niczego z niczym porównywać. Zaczynają przychodzić co
    >chwilę powiadomienia -- świeci dioda i zaczyna piszczeć. Żeby toto
    >wyłączyć, trzeba nadusić guzik. Ponowne odblokowanie możliwości
    >włączenia alarmu następuje dopiero po dłuższym czasie, w którym
    >powiadomienia *nie* nadchodzą.

    No wlasnie o ten czas chodzi. Jaki ustawisz ?
    30s moze byc potrzebne na jazde winda, 5 minut na parkowanie w
    podziemnym parkingu, 30m na jazde metrem.

    Wiec powiedzmy, ze system nadaje wezwanie 10 razy co minute,
    odbieram pierwsze, naduszam przycisk, dzwonie ... a za minute w
    kieszeni znow cos piszczy.
    Nowe wezwanie, czy powtorka ?

    Musialby odbiorik wiedziec, ze to powtorka.
    Nic trudnego - wystarczy te wezwania numerowac, czy np czas wezwania
    wyslac ... ale to dodatkowa komplikacja, a urzadzenie z tranzystorow
    zrobione :-)

    > I klient nie wie - wzywaja drugi raz, czy powtorka

    Dowie się jak zadzwoni gdzie trzeba.

    >Doktorek mógłby sam odwoływać alarm. Jeśli wybierając numer 196664268
    >pielęgniarka aktywuje alarm pagera 4268, to 197774268 go odwołuje.
    >Taki półautomat.

    Oczywiscie, tylko doktorek musi na ten 197774268 zadzwonic, system
    powinien go wtedy polaczyc z przypisana mu pielegniarka, niby nic
    trudnego, ale centrale tez dopiero tranzystorami sterowane :-)

    >I ten *spitalny nadajnik" miałby obsługiwać "szerszą sieć pagerową"?!
    >Nie, ten system nie był bardzo szeroki. Służył niewielu użytkownikom,
    >choć niekoniecznie wszyscy byli z tego samego szpitala.

    Szpitalowi zalezy na swoich lekarzach.
    Ale szersza siec moze obslugiwac wiecej klientow - kilka szpitali,
    jakis serwisantow, kierowcow rozwozacych towar, policjantow itp.

    No i tak sobie wyobrazam, ze szpital moze sie ograniczyc do lekarzy na
    terenie szpitala i wcale mu wielki zasieg niepotrzebny.

    >A tak przy okazji -- wykorzystnie publicznej sieci radiowej do
    >transmisji
    >indywidualnych powiadomień, to pomysł pokrewny do korzystnia z
    >telewizji
    >w celu przesyłania informacji przez "rozszerzony teletekst". Standard
    >telegazety mial w rezerwie troche miejsca na przesłanie danych, które
    >nie były wykorzystywane do pokazywania literek na ekranie. Ja w roku

    Ba, mozna bylo zrobic nadajniki, ktore zamiast wizji nadawaly TG na
    wszystkich liniach obrazu.

    >1991 czy 1992 w Polsce w ten sposób obbierałem notowania spółek
    >giełdowych.
    >Płaciło się abonament, dawali skrzyneczkę, do której podłączało się
    >antenę, a z drugiej strony kabel rs-232 to peceta. No w ciągu kilku
    >minut od zapuszczenia programu pojawiał się plik tekstowy z
    >aktualnymi
    >notowaniami z warszawskiej giełdy.

    Owszem, tylko z uwagi na czestotliwosci pracy i skomplikowanie
    sygnalu - do pagera chyba lepiej radiowy system uzyc.

    A jak system moze byc ograniczony do kilku budynkow szpitala, to IMO
    jeszcze prosciej ustawic specjalizowany nadajnik.

    J.