eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaZamawianie rozmow › Re: Zamawianie rozmow
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Zamawianie rozmow
    Date: Tue, 30 Jan 2018 13:32:32 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 44
    Message-ID: <p4pol1$15k$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <p4oabe$d7l$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1517315553 1204 83.15.205.22 (30 Jan 2018 12:32:33
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 30 Jan 2018 12:32:33 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.5.2
    In-Reply-To: <p4oabe$d7l$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:240814
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-01-30 o 00:22, HF5BS pisze:
    >
    > Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    > news:almarsoft.9042255108252767033@news.neostrada.pl
    ...
    >> Czemu w czasach PRL trzeba było czekać godzinami na zamówioną rozmowę
    >> łączoną przez telefonistkę?
    >
    > 1. Ilość łączy do dyspozycji, umożliwiających realizację zamówionej usługi,

    W jednostce wojskowej miałem dwa stojaki Srowgera, 200 numerów, a tylko
    dwie linie wyjściowe.

    > 2. Priorytety łączenia rozmów,

    Pułkownik był łączony natychmiast, jak się tylko łącze zwolniło.
    Albo "sztywnym" przez inną jednostkę, a tamta łączyła na miasto.

    > 3. Chęci Pani Telefonistki, aby się pospieszyć w pracy... (coś jak
    > powiedzenie o szefie - szanuj szefa swego, możesz mieć gorszego).

    Nasze chęci były wprost proporcjonalne do "dobroci" osobnika, którego
    się łączyło ;)

    > 4. Możliwości techniczne...

    Niecnie wykorzystywane, tak za dwa razy w miesiącu ;)

    > itd.
    > Zresztą, nie zawsze tak było - niekiedy połączenie dostawało się niemal
    > od reki, nawet poniżej minuty od złożenia zamówienia.
    >

    Pamiętam, jak miejską centralę ze starej na nową przepięli i dzwoniłem
    gdzieś (chyba do Warszawy), to po wybraniu ostatniego numeru od razu
    miałem sygnał wołania. Wtedy było to niesamowite przeżycie :)

    A jeszcze ok. 1985 zamawiając rozmowę z poczty (bodajże w Sandomierzu)
    czekało się kilkadziesiąt minut.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: