  • Data: 2018-01-31 10:44:32
    Temat: Re: Zamawianie rozmow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2018-01-30 o 19:10, J.F. pisze:
    >Tak.

    >Zaraz zaraz, piszemy o latach 70-80, wtedy technologia DSL, o ile już
    >gdzieś na zachodzie istniała, to u nas raczej nie.

    Technologia DSL nie, ale modemowa to pewnie tak.
    Ale moze nastapil duzy postep przez dekade.
    Wiec ciekaw jestem jaki mial zasieg taki cyfrowy modem/trakt 2Mbps w
    latach 80-tych, czy 70-tych.

    >Łącza międzycentralowe czy to analogowe czy cyfrowe były wtedy
    >realizowane po kablach specjalnie do tego przystosowanych, z sygnałem
    >wzmacnianym/regenerowanym co określoną odległość.

    Kable wydaje mi sie, ze nie byly jakies bardzo inne. Pomijajac te
    koncentryki, to pewnie dali wieloparowy, moze troche grubszy niz do
    abonenta.
    Swoja droga transmitowano tez sygnaly radiowe i telewizyjne, wiec te
    koncentryki chyba byly ...

    >Jak pojawiła się technologia xDSL, gdzieś w latach 90-tych, to
    >najpierw było coś takiego jak HDSL, tu technologie były różne,
    >spotkałem się z wykonaniem jedno-, dwu- oraz trzyparowym. Czym więcej
    >par tym większa odległość i prędkość, ale co do zasady HDSL-e
    >synchronizowano na prędkości 2Mbit,

    Cos takiego wlasnie pamietam. Byc moze sprawdzone rozwiazania z
    wczesniejszych technologii.

    >Nie pamiętam już teraz odległości, ale co kilkadziesiąt kilometrów
    >były stacje wzmacniakowe, które miały własne zasilanie z agregatów na
    >wypadek braku prądu.

    Co kilkadziesiat km to masz jakies miasteczko, gdzie centrala i tak
    jest, to jest gdzie wsadzic sprzet.
    Ale te HDSL raczej nie pozwalaly na takie 30-50 km ...

    >Pomiędzy takimi stacjami, w różnego rodzaju obiektach, ale też i w
    >studni gdzieś w szczerym polu były wzmacniacze zasilane tymi samymi
    >kablami transmisyjnymi właśnie ze stacji wzmacniakowej. Jeden
    >wzmacniacz mógł zasilić kolejny, chyba nazywano je wtedy
    >przelotowymi, ale mogło mi się coś pomieszać, bo pamięć już zawodna.

    >A obiekty, to różne bywały; budki, domki, podziemne bunkry, różnie to
    >wyglądało poza tym, to były generalnie tajne obiekty. Przebiegi kabli
    >zresztą też.
    >Teraz to ciekawostka historyczna, ale tu masz przykład jak to mniej
> [...]
    owa-w-swidnicy/

    ale:
    -w Swidnicy, a nie w polu,
    -Swidnica, Wroclaw, Legnica - tak po ~70 km od siebie,
    -technologia zapewne foniczna, to moze te 70 km wystarcza, ewentualnie
    z ze wzmacniakami po drodze.
    a my nagle chcemy 2Mbps
    -co prawda widze tam koncentryk na mapie ...
    -w bunkrze/podziemiu ... a co to za budynek u gory ?
    Centrala, poczta ?

    I jakby mial taki budynek stawiac co 10 km ... drogo by wychodzilo.

    J.