    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Zamawianie rozmow
    Date: Sun, 4 Feb 2018 21:34:41 +0100
    <p50jgo$p6$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <%K7dC.613727$Uo7.297107@fx12.ams1>
    <5a7510e3$0$576$65785112@news.neostrada.pl>
    <p537se$fgs$1@node2.news.atman.pl>
    <8xfgd59tvzew$.704gjycmoor5$.dlg@40tude.net>
    <p55sr4$vlj$2@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>

    news:1bi48bme2xlru.u552je3kk8k0.dlg@40tude.net...
> [...]

    Ja myślę, że to raczej była by rozrzutność, bardziej spodziewałbym się innym
    kanałem to popchnąć, chociaż... juesesar bik kantry, klandestajn kantry...

    > Musialaby sie sekunda uzbierac. No powiedzmy pol.
    > Normalnie sie nie zbiera, ale ZSRR duzy kraj.

    Na wszystkim się zbierze, do satelity w pionie może 36 kkm, ale nie sądzę,
    by taktejsze sat-stacje pruły czaszą w zenit... Pitagoras słusznie się śmiał
    w swoich czasach :)

    > Moze.
    > Najpierw sie boje o eliminator echa - on wysyla w linie sygnal,
    > nasluchuje odpowiedz, zapamietuje, a potem od odbieranego sygnalu
    > odejmuje to, co sam wyslal.
    > A konstruktor raczej nie przewidzial sekundy opoznienia ani pamieci na
    > zapamietanie :-)

    Myślę, .że ta się to zrobić, jednak linia opóźniająca będzie niezbędna.
    Tłumaczył mi doświadczony kolega, jak działa "noise blanker" w radiu. Sygnał
    jest minimalnie opóźniony (analogowo!), jest bramka, sterowana trzaskiem w
    odbiorze, zamykając, z odmierzonym opóźnieniem, tor audio, w rezultacie
    dając ładnie oczyszczony sygnał. Coś takiego robił OIDP, scalak KB4436,
    stosowany w radiach samochodowych na przykład. Jaka linia? Kojarzycie
    konstrukcję telewizora SECAM? W PAL jako dobra alternatywa, ale nie
    niezbędna, a w SECAM wymagana, linia opóźniająca podnośną koloru o 1 linię
    obrazu, w polączeniu z przełacznikiem tor.ów... ale my nie o telewizorni.
    Cóż więc na przeszkodzie stoi, zastosować taką linię dla danego sygnału
    (spodziewam się, że przez linię należało by przepuścić sygnał w.cz.
    zmodulowany naszą treścią, bo w naturalnym paśmie to się nie spodziewam,
    zresztą kompresja dynamiki też lepiej wychodzi, gdy obrabia się w.cz.
    zmodulowane naszym m.cz...?
    Linia nie powinna być droga, mając sygnał już opóźniony, możemy na podstawie
    treści sygnału bezpośredniego decydować, w którym momencie co zrobimy, na
    spokojnie, bez żadnej cyfry...
    Więc, do sklepu po część za kilka złotych i mamy fantastyczny element
    pamiętający, w postaci piezopłytki bodajze szklanej. L.o. znano już "wieki"
    temu.
    NB. OTVC Secam (nie każdy!) ma dwie linie - Uścisk Ręki Prezesa, kto
    odpowie, jakie jest +- opóźnienie obu linii i ich dokładna rola :) Na mętną
    podpowiedź - linia o mniejszym opóźnieniu jest rozmiarami znacznie większa.
    Drugie pytanie za Poklepanie Przez Prezesa Po Ramieniu - Jak są one
    wykonane? (sporo już wcześniej podpowiedziałem)
    To tak tytułem żartu, ale ja naprawdę widzę tu zastosowanie linii
    opóźniających, do takich łączy.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...