  • Data: 2018-02-07 11:13:16
    Temat: Re: Zamawianie rozmow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    >np. oznaczać G.703 (ew. z G.704) z interfejsem fizycznym symetrycznym
    >(2 * twisted pair) albo koncentrycznym (2 złącza BNC). Wtedy
    >stosunkowo
    >niewielkie odległości (np. wewnątrz budynku lub ew. pomiędzy bliskimi
    >budynkami).
    >Ale generalnie E1 oznaczało każde ramkowane lub nie łącze 2048 kb/s.
    >Czy to było realizowane interfejsem G.703, czy np. V.35, albo innym
    >elektrycznym lub optycznym, to nie miało znaczenia. Różne instalacje
    >używały właśnie urządzeń HDSL (później SHDSL) do robienia E1.

    Jak znam zycie, to chyba jednak najpierw ustandaryzowali rozne łącza,
    chocby po to, aby rozne centrale mogly ze soba wspolpracowac, a potem
    sie okazalo ze klienci chca tez szybki internet i szybkie dane.

    >Jasne że próbował, a czy wciąż nie próbuje, to mam wątpliwości.
    >Z tym że HR to były lata 90 (u nas chyba tylko w Plusie), i to
    >zresztą
    >nie był wcale silny kodek (używał tylko małej przepustowości). Kodeki
    >VoIP używają np. 2 kb/s, a może nawet mniej.

    To chyba jakies specjalne, bo mnie oferuja G.711 i G.726, a to tak
    16-32kb/s ma.
    Łącza mamy szybkie, nie ma co 32kb/s żałowac ;-P

    >Teoretycznie, ale w praktyce pewnie to przekodowują, np. żeby jeszcze
    >zmniejszyć bitrate. Poza tym, na miejscu kablówek itp. używałbym VBR.

    Moze nie maja az takich problemow ... choc jak widze ilosc programow w
    ambitnym kablu, u jakiegos hackera, to faktycznie sporo tego.

    A moze to kabel od satelity ...

    J.