    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?
    Date: Sat, 03 Apr 2010 20:02:14 +0200

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Pytanie czy taka Fabia z okolic 2007-2009 jest wieksza w srodku od
    > Toyoty Corolla E11 LiftBack czy nie? Znowu bedzie sie haczyc lokciami z
    > przodu?

    Nie wiem jak tam używasz bagażnika, ale w E11 masz jak na tą klasę
    samochodu bardzo duży bagażnik. W Fabii będziesz miał połowę miejsca w
    bagażniku.

    Jeżeli chodzi o wnętrze to jest podobnej wielkości. Czy tam akurat
    łokciami się będziecie stukać to nie wiem, bo to akurat niekoniecznie
    musi zależeć od wielkości.

    > Ew. jakies hinty dot. silnikow czy awaryjnosci mile widziane.

    No jeżeli chodzi o porównanie awaryjności, to czegoś takiego jak E11 to
    nie kupisz.

    > Jakie warto brac w Fabii i jak sie gazuje?

    Jak do gazowania, to polecam diesla i niegazowanie.
    Będzie fabrycznie, bez modzenia i wydawania pieniędzy na gazowanie, a na
    stacji zapłacisz naprawdę niewiele więcej.

    > Dość proste 1.4 z Corolli (teoretycznie 86KM, teraz pewnie mniej a do
    > tego trzeba liczyc, że głównie jazda do LPG) właściwie mi starcza.
    > Pewnie, że chciało by się mieć więcej pod nogą, ale w 4 osoby z pelnym
    > gabaznikiem gratow - daje radę, a na trasie pali ok 8l lpg, więc jestem
    > bardzo zadowolony.

    Tu jeszcze pamiętaj że E11 waży 1050kg, a Fabia coś pod 1200kg.

    > Ta awaryjnosc jest dosc wazna - w Okularniku wlasciwie leje sie paliwo i
    > plyn do spryskiwaczy ;-) No dobrze - zrobilem teraz rozrzad i tylnie
    > amorki + rok temu sprzeglo bo mu sie nalezalo - ale to eksploatacja. Jak
    > sie ma do tego Skoda?

    W porównaniu z E11 to wszystko będzie się sypać.
    Tyle że to po prostu będzie normalna eksploatacja samochodu, ale na
    takie atrakcje jak wymiana 2 żarówek przez 12 lat (jak to u mnie było z
    E11), to nie licz ;)

    > A czemu Fabia? Bo się i podoba i cena o wiele bardziej znośna niż w
    > przypadku Octavek - 2007-2008 to 25-30k już z LPG i klimą.

    Ja ostatnio rozglądam się za samochodem w tym segmencie i po obejrzeniu
    całej konkurencji (szukam nowego) doszedłem do wniosku że praktycznie
    wszystko inne jest lepsze niż Fabia.
    Jedyna jej zaleta to to że jest tania, ale też tylko jak weźmiesz jakąś
    petardę co to ma chyba z 60KM i szyby na korbki.
    Wraz z przybywaniem wyposażenia i jakimś przyzwoitym silnikiem cena
    rośnie w kosmos.
    Pooglądaj jeszcze i30, Swifta czy Corsę - jak dla mnie biją Fabię pod
    każdym względem.
    Nie wiem na ile dla Ciebie to istotne, ale Fabia bardzo drętwo się prowadzi.