  • Data: 2018-05-24 18:24:58
    Temat: Re: Zamierzam kupić samochód
    Od: "P.B." <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 24 May 2018 15:03:09 +0200, Miroo napisał(a):

    > Czasami okazuje się, że firma z oszczędności (albo może po prostu nie
    > przypilnowała) pozwalała wlewać olej 10w40 lub nawet 15w40, zamiast
    > zalecanego 0w20. Przy intensywnym użytkowaniu (a o takim mówimy) po 100
    > tyś km wrażliwy silnik może być już w kiepskim stanie.

    Po pierwsze co takiego okropnego stanie się silnikowi, jeżeli będzie
    dostawał olej o nieco innych parametrach? Po drugie firma, która ma auta w
    leasingu i na gwarancji, nic nie będzie kombinowała: wstawia się takie auto
    do ASO i oni już robią co potrzeba. Jeżeli ASO kantuje, to i tak nic na to
    nie poradzisz. Po to mają ceny z kosmosu i rygorystyczne audyty
    autoryzacyjne, żeby nie musieli kraść 50 PLN na butelce oleju przy
    przeglądzie.
    Ja jeżdżę poflotowym focusem 1.8TDCI - jeździ lepiej i ma mniej zniszczone
    wnętrze niż te z Niemiec, co mają po 120 tys. na liczniku. Kupiłem cztery
    lata temu ze stanem licznika 175 tys., teraz jest 310 i codziennie rośnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek