eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŻarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki › Re: Żarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki
    From: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żarówka LED do latarki 2x R20 3V w miejsce zwykłej żarówki
    Date: Tue, 28 Nov 2017 21:22:03 +0100

    W dniu 2017-11-13 o 17:08, ToMasz pisze:

    > Ta "zarówka" którą podlinkowałeś, jest o tyle dobrym wyjściem, że nie
    > musisz się babrać sam. ale mocy to ona ma ok 0.2W. jakby miała mieć 1
    > wat, to pożyje 10 godzin. bo tam niema gdzie rozproszyć tej mocy. 1w
    > dioda ma radiator wielkości monety 50groszy. Ten radiator jest łapany
    > przez aluminiową obudowę, która robi się lekko ciepła. obudowa latarki z
    > diodą 3 waty, już moze być (latem) nieprzyjemnie ciepła. (zimą wręcz
    > przeciwnie).

    dawno, dawno temu popełniłem zamiennik LED do Maglite 4xR20 - było o
    tyle łatwiej, że potrzebowałem step-down. Zrobiłem to MAX8560 bodajże
    pracującym na ok.2MHz jako stabilizator prądu ok. 0,35A w układzie na
    podstawie tego co tutaj kiedyś RoMan prezentował. Udało się to zmieścić
    w trzonku żarówki, LED Cree XR-E była przylutowana do solidnego
    mosiężnego gwintowanego "kubeczka" (gwint calowy..) będącego
    zamiennikiem elementu mocującego standardową żarówkę. Przy 0.35 A
    temperatura LED-a osiągała ok. 85-90 stopni, strumień światła jednakże
    był dość nieciekawy - bardzo wąska wiązka otoczona dużo słabszym, bardzo
    szerokim pierścieniem.

    --
    Pozdr.
    Michał