  • Data: 2017-02-22 14:42:51
    Temat: Re: Zasilanie LED - 3 szeregi po 8 diod.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-02-22 o 13:26, Agent0700 pisze:

    > Aż sam się zastanowiłem nad sobą, że takie głupoty napisałem.
    >
    > Niech będzie, że 12V z aku samochodowego.
    >
    > Obliczysz mi?
    >
    > Nie wiem na jakim prądzie działają te diody.

    Wykażę się dobrą wolą i obliczę:)

    Przykładowe parametry 5m taśmy LED: 600 LEDów, 12V, 48W.

    W takiej taśmie LEDy łączy się po 3 w szereg - czyli taśma zawiera 200
    takich zestawów.
    48W/12V = 4A (bo P=U*I)
    4A/200=20mA - to jest prąd w każdym zestawie a więc i w każdym LED (bo
    połączone w szereg).

    Pewną niewiadomą jest napięcie na LED, ale skoro 3 mieszczą się w 12V to
    nie może być większe od 4V. Ponieważ musi zostać trochę na R
    stabilizujący prąd więc zapewne można przyjąć napięcie na LED około 3,5V.

    Pytasz (jak rozumiem, bo nie jestem pewien) o zasilenie takiego jednego
    LEDa z 12V.
    12V-3.5V = 8.5V - napięcie na rezystorze ustalającym prąd dla LEDa.
    8.5V/20mA = 425om (bo U=R*I)
    P.G.