    Subject: Re: Zdarzenie niejednoznaczne
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Tue, 21 May 2019 21:33:36 +0200

    W dniu 2019-05-21 o 19:35, s...@g...com pisze:
> [...]
    sadu ale co mi sie nie podoba to brak reakcji kierujacego na zmiane trajektorii
    zombiaka ktory ewidentnie scina na przejscie ...

    > Daj se juz spokoj. Nikt nie przeczy ze na przejsciu pieszy ma pierwszenstwo.
    > Tylko tryb w jakim sie ten pieszy pojawia na tym przejsciu jest kontrowersyjny.

    To znaczy że pieszy pojawia się znikąd a jego obowiązkiem jest zwolnić,
    zatrzymać się i przepuścić pojazd, którego kierowca ignoruje D-6? To się
    nazywa 'wtargnięcie'. No rozumiem.

    Na filmiku kierowca (chyba widzi pieszego) bo ja widzę że pieszy nie
    widzi samochodu. Efekt taki, że kierowca w domyśle widząc plecy
    pieszego, wpada na genialny pomysł że pieszy też go widzi i na pewno
    udzieli mu pierwszeństwa albo przynajmniej zwolni, rozejrzy się czy może
    egzekwować swoje bezwzględne i nienawistne pierwszeństwo wchodząc na
    przejście:D

    > Choc w praktyce nie jest kontrowersyjny, wiekszosc nawet slabo wyedukowanych ludzi
    rozumie ze samochody nie zatrzymuja sie w miejscu.

    Przy prędkości bezpiecznej to jest w zasadzie możliwe :)

    > Tu kamerka elegancko pokazala ze kierowca chocby chcial to nie mogl przewidziec ze
    stary kon wlezie na przejscie bez patrzenia.

    No OK. Kierowca jechał autostradą i nie spodziewał się znaku D-6, który
    nagle mu się ukazał i nie musiał zachować szczególnej uwagi ani
    zwalniać, widząc pieszego, który dochodzi do przejścia. NO PRZECIEŻ NIE
    MOŻNA przewidzieć, że pieszy nagle wejdzie na przejście, ma przecież też
    obowiązek zachować szczególną uwagę :> To nie pieszy dysponuje masą 2T i
    prędkością 50km/h więc nie trzeba uważać na takiego pieszego bo nie
    wyrządzi szkody naszemu autku :] Można go olać i wymagać od niego
    zamiast od siebie, pomimo że przepisy nakładają znacznie więcej
    obowiązków na kierowcę. W sumie mnie ta logika rodem z dżungli mnie nie
    dziwi. Żałuję jedynie że piesi nie mają sylwetki nosorożca, wtedy szanse
    byłyby bardziej wyrównane.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>