  • 31. Data: 2009-01-11 11:32:44
    Temat: Re: Zdjęcia w domu
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009 15:34:03 +0000, Paweł W. wrote:
    > Między innymi dlatego stworzono 4/3 od nowa. Chociaż prawdę mówiąc
    > nie wiem, czy wykorzystano tam zerwanie ze starą linią aparatów
    > Olympusa. Jakoś dziwnie jasnych tanich standardów 4/3 brak. Jest
    > tylko pierońsko droga Leica 25/1.4.

    Rejestr w 4/3 ma jakies 38mm (z pamieci pisze). Biorac pod uwage, ze
    rejestry mocowan pelnoklatkowych to ok 44-45mm, to Olek pod tym wzgledem
    sam się usadowil na pozycji ,,APS-C i bagnet FF''.
    Nie mam pojecia dlaczego dla malej w sumie matrycy wybrano az tak spora
    odleglosc rejestrowa...

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 32. Data: 2009-01-11 12:16:02
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Michal Tyrala pisze:

    > Rejestr w 4/3 ma jakies 38mm (z pamieci pisze).
    Grzech pierworodny?
    Musieli to naprawić u4/3. Jeśli dobrze liczę, to przy wysokości kadru
    18mm (tyle potrzeba odległości, aby lustro się mieściło) cały mechanizm
    powinno dać się zmieścić na 20-22mm od matrycy i dzięki temu byłby tanie
    szerokokątne i standardy do 4/3. A tak?
    Mam nadzieję, że do u4/3 wreszcie pojawią się tanie i jasne standardy i
    szerokie kąty. Z tego co rozumiem - im bliżej jest bagnet tym szersze
    obiektywy mogą mieć prostą konstrukcję (bez retrofokusa). Więc gdyby się
    okazało, że można taniutko produkować bardzo szerokie szkła, to nawet
    obecna cena Panasonica G1 byłaby w pełni akceptowalna.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 33. Data: 2009-01-11 12:17:41
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On 10 Sty, 07:43, "Legar" <h...@e...pl> wrote:
    > Potrzebuję aparatu do robienia zdjęć w warunkach:
    > - krótki czas naświetlania - dzieci się ruszają
    > - warunki słabego doświetlenia - dużo zdjęć w domu
    > - szybka gotowość do kolejnych zdjęć - z 10 zdjęć zrobionych dzieciom jedno
    > ma właściwą "pozę"
    > - dobre zdjęcia w trybie auto

    Canon 40D (6.5fps, porzadny AF, znosne ISO 800-1000) + Sigma 30mm 1.4
    (HSM, jasny, wystarczajaco szeroki). Testowane na dzieciach, dziala :)

    Aha, jak mozesz to wybierz z paru egzemplarzy Sigmy, lub miej opcje
    zwrotu/wymiany w razie problemow z BF/FF.

    Psor

  • 34. Data: 2009-01-11 12:24:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Profesor Nic pisze:

    > Canon 40D (6.5fps, porzadny AF, znosne ISO 800-1000) + Sigma 30mm 1.4
    > (HSM, jasny, wystarczajaco szeroki). Testowane na dzieciach, dziala :)

    Po co aż tyle fpsów do dziecka? Dlaczego ma zmieniać aparat? Już ma
    C450D, który też jakoś nie szumi potwornie (do czasu Nikona 300D Canony
    były najmniej szumiącymi aparatami, a od tego czasu nie są już liderem,
    ale też nie zaczęły bardziej szumieć niż przed wprowadzeniem Nikona D300
    czy Nikona D3).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 35. Data: 2009-01-11 12:46:10
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

    > Ależ Marku. Problem ten tak samo dotyczy 50/1.4. A jak będzie podpięte
    > do jakiegoś FF, to jeszcze dotkliwiej. :)
    >[...]

    Dokładnie. Dlatego zastanawiam się, czy np. 50f1.8 lub Tamron 17-50f2.8 nie
    byłby praktyczniejszym rozwiązaniem do takich zdjęć (ten Tamron po
    przymknięciu do 3.5 rysuje naprawdę ładnie). Fakt, że w półmroku dochodzi
    problem AF - przy jaśniejszym obiektywie czujnikom AF pracuje się znacznie
    łatwiej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 36. Data: 2009-01-11 21:31:55
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Ten obiektyw może się nazywac 50mm f/1.4, ale jak już ktoś zaproponował
    > bedzie z 450D zbyt ciasno. Otptymalne byłoby 5D + 35 f1.4L - sam coś
    > takiego uzytkuję i zdjęcia domowe doświetlane 580EX II (jako wypełnienie
    > jeśli potrzeba) są akceptowalne. Jedyna wadą takiego zestawu to koszt,
    > więc jeśli nie jestes pasjonatem i nie zamierzasz wydawać 10tyś pln na
    > sprzęt foto to polecam dobry kompakt - będzie na pewno funkcjonalniejszy
    > od 450D z jakimkolwiek obiektywem.

    Próbowałem i odradzam kompakt do fotografowania ruchliwych dzieci
    (szczególnie 2-3 latków). Zanim kompakt ustawi ostrość, dziecko zazwyczaj
    jest już zupełnie poza kadrem. U mnie w miarę dobrze sprawdza się 35 mm f/2
    w połączeniu z C 400D. Fotografuję na ISO 800 i strata jakości wynikająca z
    wysokiego ISO wydaje mi się być wyższa niż z powodu dużego otworu przysłony
    (zwykle f/2). 50 mm w połączeniu z cropem będzie raczej za "ciasne" (używam
    czasami w warunkach domowych 50 f/1.8, ale wolę 35 mm). Praca z lampą to
    może być dobry pomysł (jeśli ktoś lubi lampy...), ale "doświetlanie" sprawia
    czasami sporo problemów ze względu na wymieszanie światła o różnych
    temperaturach barwowych - w skrajnym przypadku część twarzy jest żółta, a
    część niebieska ;).

    --
    Lol

  • 37. Data: 2009-01-11 21:56:55
    Od: "Legar" <h...@e...pl>

    Dzięki wszystkim za opinie. Bardzo cenne.
    Przy okazji miałem okacje troszkę podotykac Nikon D60 i jakość pracy,
    szybkość, komfort nie mówiąc już o jakości jest nieporównywalna z kompaktem.
    Fakt że to jest kobyła i do kieszeni się nie zmieści, ale jednak lustrzanka
    ma trochę :-) zalet.
    W sumie po moich "przemyśliwaniach" zastanawim się między:
    Nikon D80
    Canon 450D.
    W zasadzie mój wybór zależy od trzech elementów:
    - możliwość zakupienia w zestawie lub w rozsądnej cenie obiektywu
    szerokokątnego np 18-135 lu 18-200 z dosyć dobrą jasnością
    - możliwość robienia filmów i to ze zmiennym zoome (czy ja się mylę czy te
    lustrzanki nie robią filmów ?!?!?)
    - wyniku "obmacania" apratu.

    Pozdrawiam

    Robert

  • 38. Data: 2009-01-11 22:02:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Lol pisze:
    >, ale "doświetlanie" sprawia
    > czasami sporo problemów ze względu na wymieszanie światła o różnych
    > temperaturach barwowych - w skrajnym przypadku część twarzy jest żółta, a
    > część niebieska ;).

    Można stosować filtry ocieplające światło lampy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 39. Data: 2009-01-11 22:10:35
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Legar pisze:

> [...]
    > szerokokątnego np 18-135 lu 18-200 z dosyć dobrą jasnością
    > - możliwość robienia filmów i to ze zmiennym zoome (czy ja się mylę czy te

    W kwestii światła wyboru nie masz. Wszystkie 18-200 mają takie same
    światło. Podobno ten 18-200 VR Nikona jest całkiem niezły optycznie.
    Lustrzanki kręcące filmy to:
    - Nikon D90
    - Canon 5DMKII
    - i chyba już nic.
    Do Canona 5DMKII raczej odpowiednika 18-200 nie dostaniesz, więc wybór
    masz prosty - Nikon D90 + 18-200 VR ;P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 40. Data: 2009-01-11 22:57:56
    Od: "Legar" <h...@e...pl>

> [...]
    > - Canon 5DMKII
    > - i chyba już nic.
    > Do Canona 5DMKII raczej odpowiednika 18-200 nie dostaniesz, więc wybór

    Teraz patrzę, rzeczywiście lustrzanki i filmy to dwie różne sprawy. Kurcze
    nie myślałem nigdy o lustrzankach i nie pomyślałem że to problem bo w
    kompaktach to standard. Ale jestem od kilku dni lustrem zafascynowany.
    Nikon D90 jest fajny, 3,5 kPLN z zoomem 18-105 (dużo kasy ale na początek by
    pewnie wystarczyło) no i 4,5 kPLN z 18-200 - marzenie. Oba obiektywy nie
    należą do jasnych, od f3,5, chyba przeciętnie.
    Czy ktoś wie czy te filmy w D90 są w porządku? Znlazałem jakąś opinie ze to
    bajer a nie fimowanie (jak sądze raczej do kamery nikt nie porównywał).
    No i mam pytanie czy można porównywać jasność w kompaktach do lustrzanek. W
    kompakatach jasność startowa 2,4 przy zoomie 6-krotnym jest standardem. W
    półprofesjonalnych lustrznkach zaczyna się od 3,5.

    Sorki za lamerskie pytania, ale zgłębiam temat i chcę popełnic jak najmniej
    błędów i spotkać jak najmniej rozczarowań.
    Czy w Wawie są punkty-wypożyczalnie aparatów np do testowania? Najlepiej D90
    :-)

    Robert