  • Data: 2009-07-02 20:31:17
    Temat: Re: Zewnetrzny dysk - USB czy ethernet ?
    Od: "MC" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości
    news:h2iidi$q2a$1@opal.icpnet.pl...

    > Ja nie wiem, jak teraz. Ja wiem, jak w 2005-2007, ew. na poczatku 2008.

    To masz pecha, bo akurat ostatnio zdarzyło sie wiele. Dyski sata wymusiły
    gigabit i postęp w tej dziedzinie.

    > 1. Ja mialem na mysli *jeszcze tanszy* sprzet, m.in. IcyBox z 2005.

    Jasne, ale w tamtych czasach używano komponentów z muzeów. Dzisiaj ten
    "najtańszy" to całkiem inna klasa. Także IcyBoxy z Raidsonica nie są podobne
    do tamtych.

    > 2. Odnosnie QNAP - tam jest Marvell do modelu TS-409. W wyzszych modelach
    > jest juz znacznie lepiej, TS-809 to NAS na 8 dyskow + Core 2 Duo. Naprawde
    > polecam, jesli kogos stac (~9000 PLN + dyski).

    Wyraźne widać podział na tańsze konstrukcje jednoukładowe i droższe,
    wykorzystujące uniwersalne procesory i resztę uniwersalnych komponentów. Nie
    jestem przekonany, czy te uniwersalne z samej zasady są dużo lepsze, to
    raczej skutek niewielkiej sprzedaży i nieopłacalności budowy
    wyspecjalizowanych chipów do napędzania nasów z większą liczbą dysków.