  • Data: 2009-07-03 07:03:38
    Temat: Re: Zewnetrzny dysk - USB czy ethernet ?
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel> szukaj wiadomości tego autora

    > Jasne, ale w tamtych czasach używano komponentów z muzeów. Dzisiaj ten
    > "najtańszy" to całkiem inna klasa. Także IcyBoxy z Raidsonica nie są
    > podobne do tamtych.

    Bardzo możliwe. Nawet się cieszę z takiego obrotu spraw.

    > Wyraźne widać podział na tańsze konstrukcje jednoukładowe i droższe,
    > wykorzystujące uniwersalne procesory i resztę uniwersalnych komponentów.
    > Nie jestem przekonany, czy te uniwersalne z samej zasady są dużo lepsze,
    > to raczej skutek niewielkiej sprzedaży i nieopłacalności budowy
    > wyspecjalizowanych chipów do napędzania nasów z większą liczbą dysków.

    Nie twierdzę, że są lepsze z zasady - natomiast twierdzę, że 2 najwyższe
    modele QNAP są naprawdę świetne:

    - TS-639 - 6 dysków, 2 Atomy (fizyczne 2 procki, nie jeden 2-rdzeniowy),
    energooszczędny, a przy tym wydajny

    - TS-809 - 8 dysków, Core 2 Duo, nastawiony na wydajność

    Aczkolwiek niższych modeli uczciwie nie polecam.

    Patryk