  • 221. Data: 2018-03-18 09:09:31
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-03-2018 o 10:36, Trybun pisze:

    > Wjeżdżałem na zielonym, i naprawdę ta sytuacja mnie zaskoczyła, nie było
    > żadnego przestoju, tak że w międzyczasie ci z Krakowskiej dostali już
    > zielone światło, bo wtedy co oczywiste nie byłoby mojego postu.
    > No i niestety nie jechałeś tą drogą na której doświadczyłem tego błędu
    > na skrzyżowaniu. Ja jechałem od Królowej Jadwigi - Strzelecką,

    Dokładnie o tym pisałem.
    Ten odcinek to już Strzelecka?
    Myślałem że zaczyna się od Krakowskiej, ale ok, kwestia nazewnictwa.

    > Moje zdarzenie jest sprzed kilku lat.

    Z okazji wybudowania buspasa, światła na tym skrzyżowaniu działają
    NIESTETY zupełnie inaczej, więc informacje nawet jeśli miałeś już Ci się
    zdezaktualizowały.

    > Raczej Ty, nie można ustawiać różnych reguł dla poszczególnych kierunków
    > ruchu na jednym skrzyżowaniu.

    Bo?

    > To już tylko Twoje spekulacje

    Nie - po prostu odróżniam jazdę od pełzania w korku, w której to
    sytuacji może się wszystko zdarzyć.

    > To akurat nie ma większego znaczenia czy jedzie się na wprost, w
    > Wyszyńskiego czy na rondzie skręca w JPII. Tak samo znajdujesz się na
    > kursie kolizyjnym dla tych od Zawad.

    Ano właśnie.
    I nigdy nie zdarzyła mi się na tym kierunku normalna jazda, zawsze jest
    to postój na środku ronda.
    Tak długi, że ci z Zawad zdążą dostać zielone.

    Tyle że to nie ma nic wspólnego z jednoczesnym zielonym z Warszawskiej
    co sugerujesz.

    > Nie uważasz że generalnie powinno tak być że światła powinny być tak
    > ustawione aby auta znajdujące się na skrzyżowaniu mogły je w miarę
    > spokojny sposób opuścić?

    W sensie, że światła miałaby czekać aż się rondo zupełnie zluzuje?
    Chyba żartujesz, korki miałyby kilka km.
    Tam jest problem z ilością skręcających w lewo, który nie mają
    pierwszeństwa na zjeździe, więc siłą rzeczy zawsze zakorkują rondo.

    > Na skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej i znaków, jeżeli już mamy
    > pisać o faktach. Ogólne zasady ruchu obowiązują tylko wtedy gdy nie ma
    > wyżej wymienionych czynników, także i oczywiście policjanta kierującego
    > ruchem.

    Wręcz przeciwnie.
    Również wtedy obowiązują.
    Nie działają tylko znaki.

    > Ale to na Starołęce mnie osobiście  nigdy niczym nie zaskoczyło.
    > Przejeżdżałem tam tysiące razy i reguły zawsze były jasne i przejrzyste.

    Zawsze były kretyńskie i spowalniające ruch, a tylko to się liczy.
    Nieumiejętność jazdy melepetów ma żadne znaczenie.
    To już prędzej postulowałbym im odbierać prawko dożywotnio.

  • 222. Data: 2018-03-18 09:10:41
    Temat: Re: Zielone światło dla madrych inaczej.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-03-2018 o 12:03, r...@k...pl pisze:

    > A jest takie rondo?

    Tak.
    Właśnie się obudziłeś?
    Przecież o nim mowa od kilku tygodni.

    Ronda Śródka i Rataje w Poznaniu tak działają.

  • 223. Data: 2018-03-18 09:11:21
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-03-2018 o 17:17, J.F. pisze:

    >>> zawsze.
    >>> 2. Światło kierujące ruchem unieważnia znaki pierwszeństwa.

    > A jest takie rondo, gdzie swiatla sa tylko na wjazdach ?
    >
    > Bo jak sa na wjazdach i na obwodzie, i jeszcze po polsku, czyli na
    > wjazdach znak podporzadkowania - to znak sie kasuje, ten na obwodzie
    > moze i musi przepuscic tego wjezdzajacego z prawej, ale tamten ma
    > czerwone.

    Nie ma, bo nie ma sygnalizatora na zjeździe.

  • 224. Data: 2018-03-18 09:12:31
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-03-2018 o 14:18, Trybun pisze:

    > Tak właściwie to nie wiem o czym ty tu. Zielone światła zawsze dawało
    > pierwszeństwo przejazdu, jedynym wyjątkiem od tej reguły było to że
    > należy zezwolić na zjazd pojazdom będącym już na tym skrzyżowaniu tak
    > więc w tym przypadku należy ustąpić pierwszeństwa. Ale to jest chyba dla
    > kierowców normalne i nie sposób tego nazwać jakąś partyzantką.
    >
    > Wniosek - mam zielone to jadę, jedyne co mnie może zatrzymać to pojazdy
    > które nie zdążyły jeszcze zjechać z ronda, z mojego pasa ruchu.

    Bzdura totalna.
    Po prostu nie znasz przepisów.

    Jest dokładnie odwrotnie.

  • 225. Data: 2018-03-18 11:33:41
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Kierwnik w

    > Użytkownik "TomN" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > Nie ma pierwszeństwa, ale nie ma kogo przepuścić, bo nic
    > nie nadjeżdża z jego prawej strony.

    Na pradę nie widzisz mesia i beemki?

    > Googlowóz ma zielone to prawie pewne jest że ci z prawej mają czerwone.

    Aaaa, czyli czerwone jednak coś zmienia w kwestii przejazdu?

    > Gorzej jest jeżeli nie ma świateł na rondzie, a są tylko przed rondem
    > wtedy na duzych rondach nie wiemy jakie światło mają ci z prawej,

    Ale oni chyba wiedzą, czy ty może masz szwagra co to jak słynny szwagier co
    to na czerwonym tnie...

    > ale jeżeli nadjeżdżają to jest obowiązek przepuszczenia ich,
    > bo nadjeżdżają z prawej strony.

    ... i na zielonym sie zatrzymjesz bo może jechać?

    --
    'Tom N'

  • 226. Data: 2018-03-18 12:30:33
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-17 o 17:06, Kierwnik pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

    >>> zawsze.
    >>> 2. Światło kierujące ruchem unieważnia znaki pierwszeństwa.

    > Może wieki temu tak było, teraz tak nie jest.
    > Dlatego powinno byc okresowe  obowiązkowe szkolenie z PoRD
    > dla posiadaczy praw jazdy.

    I konkretnie czego bym miał się dowiedzieć na tym kursie - że zielone
    światło to bzdura do której nie ma żadnych odnośników?

    > Ty jadąc po rondzie, masz obowiązek przepuścić każdy pojazd
    > wjeżdżający na rondo,
    > bo on nadjeżdża z twojej prawej strony. Tak jest wtedy, gdy wjezdżasz
    > na rondo z działająca sygnalizacją kierującą ruchem.
    > Jeżeli nie ma sygnalizacji świetlnej to na rondzie masz pierwszeństwo.
    > Jeszcze nie widziałem ronda inaczej oznakowanego.

    I znowu nie wiem o czym ty tu. Rondo jako takie nie jest czymś
    specjalnym, jak i na każdym innym pierwszeństwo mają pojazdy które mają
    zielone światło. I znowu jakaś chyba fantazja - gdy nie ma świateł ani
    odpowiednich znaków to będący na rondzie musi przepuścić pojazdy na nie
    wjeżdżające, czyli dokładnie odwrotnie niż ty to widzisz. Przypominam że
    będąc na rondzie to zawsze te wjeżdżające na nie  pojazdy będziesz miał
    po prawej. I jeszcze jedno - dyskutujmy o dopuszczalnym ruchu na
    rondzie, albo o znaczeniu znaków drogowych i sygnalizacji świetlnej, bo
    inaczej wychodzi normalny galimatias w stylu trzech wysyła po pół litra
    czwartego dając mu na nie 30zł.

  • 227. Data: 2018-03-18 12:31:29
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-18 o 09:12, Cavallino pisze:

    > Bzdura totalna.
    > Po prostu nie znasz przepisów.
    >
    > Jest dokładnie odwrotnie.

    Ja za to jestem pod wrażeniem Twojej znajomości przepisów. W ogóle co
    szanowny ma na myśli pisząc że jest dokładnie odwrotnie, że niby zielone
    znaczy STOP?

  • 228. Data: 2018-03-18 13:54:11
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    > Kierwnik w

    > Na pradę nie widzisz mesia i beemki?

    I co z tego ze widzę ?

    > Aaaa, czyli czerwone jednak coś zmienia w kwestii przejazdu?

    Tak zmienia, mozna zarobic mandat.

    > Ale oni chyba wiedzą, czy ty może masz szwagra co to jak słynny szwagier
    > co
    > to na czerwonym tnie...

    A ty masz szwagra co tnie jak karetka ?

    > ... i na zielonym sie zatrzymjesz bo może jechać?
    > --
    > 'Tom N'

    A ty na czerwonym zatrzymujesz się bo moze nie jechac ?

  • 229. Data: 2018-03-18 14:34:56
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 18-03-2018 o 12:31, Trybun pisze:

    > Ja za to jestem pod wrażeniem Twojej znajomości przepisów. W ogóle co
    > szanowny ma na myśli pisząc że jest dokładnie odwrotnie, że niby zielone
    > znaczy STOP?

    Z Twojej pisaniny wynika, że traktujesz całe rondo jako jedno skrzyżowanie.
    Co w zestawieniu z Twoim powyższym tekstem, oznacza iż oczekujesz że po
    wjeździe na rondo będziesz miał pierwszeństwo na każdym zjeździe, tylko
    dlatego że wjechałeś na swoim zielonym.
    A to jest bzdura właśnie.

    No chyba że już się douczyłeś i wiesz, że każdy wjazd/zjazd z ronda jest
    osobnym skrzyżowaniem, więc zielone na wcześniejszym wjeździe nie
    oznacza pierwszeństwa na żadnym innym kolejnym zjeździe.
    Ale nawet jeśli tak jest, to nie dopisałeś, że zmieniłeś swojego
    stanowisko, dlatego odnoszę się do tego które prezentowałeś wcześniej
    jako jedynego mi znanego z Twojej strony.

  • 230. Data: 2018-03-18 15:04:24
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    Użytkownik "TomN" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > Ale oni chyba wiedzą,