  • 21. Data: 2010-09-27 18:22:01
    Temat: Re: Zimówki - tylko nie bijcie :)
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:i7qfcd$rtf$1@inews.gazeta.pl...

    > Sava to njagorsze g*** na jakim jezdzilem, a wybredny nie jestem. Opony do
    > kosza po poltora sezonu - widac juz bylo znak.

    Są miękkie.
    Jak na czyste szybkie szosy to się to nie za bardzo nadaje - co widać po
    kostkach bieżnika.
    W moich rejonach czarny asfalt jak pada śnieg występuje sporadycznie. Z
    reguły świeżo kopny śnieg, potem breja zmarznieta. I tutaj Sava dała sobie
    extra rady, niejednokrotnie jadąc pod sporą górkę (których pełno u mnie)
    slalomikiem omijając kupa innych wozów, które nie dały rady, czy też jak
    pług pchając zdeżakiem śnieg i torując dojazd na posesję.
    Jakbym mieszkał w bardziej cywilizowanych rejonach to pewnie kupował bym
    coś, co ma bieżnik "szosowy".

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2010-09-27 18:29:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > Tylko wiesz, przyjdzie lekka zima [a teraz powinna byc lekka], mieszkasz
    > np w Warszawie, bedziesz mial zero dni sniegu czystego, 5 dni blota
    > sniegowego i 15 dni wody. Janie, jakie opony zalozyles i czy na pewno
    > Frigo 2 to dobry wybor ? :-)

    Do niezbyt mocnego auta do jazdy po mieście założyłbym dobre całoroczne i
    się nie wygłupiał. ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 23. Data: 2010-09-27 18:37:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości news:

    > Do niezbyt mocnego auta do jazdy po mieście założyłbym dobre całoroczne i
    > się nie wygłupiał. ;)

    A potem bym jechał 5 km/h i się nie wygłupiał szaleństwami.

  • 24. Data: 2010-09-27 19:53:29
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 26 Wrz, 22:42, Marcin Jan <t...@g...pl> wrote:
    > Witam
    > Mam taki dylemat kupić nówki Dębica Frigo 2 (lub inne w tej cenie
    > Barum?) czy kupić używki (dobremu znajomemu zostały po sprzedaży auta)
    > fulda montero 3, rocznik 2009, 6,5 mm. Cena podobna. Rozmiar 185/65/15
    > używane to będzie vmax 100 km/h i raczej miasto.

    Z całego serca odradzam używane. Może będziesz miał szczęście tak na
    1% :)
    Jak kupowałem używane kilka razy (naiwny byłem) i zawsze były to nie
    trafione zakupy.

    Jeżdżę teraz na Vredestein (to będzie 3 sezon). Moim zdaniem bardzo
    dobrze się sprawują na śniegu - lodu za bardzo nie miałem okazji
    poćwiczyć. Dodam, że to wersja do aut 4x4 17". Ale mają też dla aut z
    napędem na jedną oś.
    Ciekawostka : są cichsze od moich letnich Yokohama :) i dość wolno się
    ścierają - oczywiście tak na oko :)

    Pzdr.
    Jacek

  • 25. Data: 2010-09-27 20:25:34
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > montero 3, rocznik 2009, 6,5 mm. Cena podobna. Rozmiar 185/65/15 używane
    > to będzie vmax 100 km/h i raczej miasto.

    Jak chcesz zajebiście tanie opony, które się będą spisywały odrobinkę lepiej
    niż Dębica Frigo 2 - kup GoodRide. Oczywiście zaraz się tutaj odezwie
    pewnie całe stado "miłośników chińskich opon", ale ja te opony sprawdziłem w
    praktyce i spokojnie możesz je kupować.

    Jurand.

  • 26. Data: 2010-09-27 21:09:02
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Ale co?
    > Uzywka kilkuletnia ze stwardniałą gumą lepsza?
    > Pierwszych nie pamietam co to były. Drugie zimowe używki to były Semperit
    > 205/60R15. Się zdziwiłem jak bus wszedł w zakręt normalnie a ja za nim
    > dupą rzucałem. A tylko mokro było. Sava Eskimo S3, trasa ta sama, mokro
    > i bez zarzutów. Teraz 3-ci sezon je założę o ile auta nie zmienię.

    A gdzie tu miejsce na stwierdzenie, ze to stricte UZYWANE opony sa temu
    winne?

    --
    Picasso

  • 27. Data: 2010-09-27 21:35:15
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A gdzie tu miejsce na stwierdzenie, ze to stricte UZYWANE opony sa temu
    > winne?

    W sumie masz racje.
    Jeździłem 4 sezony tym samym autem na Dębicy Passio.
    To nie opony robiły się coraz bardziej twarde a za tym ślizgie, tylko asfalt
    się zuzywał z roku na rok

    --
    Irokez

  • 28. Data: 2010-09-27 22:09:02
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > A potem bym jechał 5 km/h i się nie wygłupiał szaleństwami.

    5 km/h to nawet na letnich nie trzeba jechać.

    --
    ignorance is bliss

  • 29. Data: 2010-09-27 23:06:14
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > montero 3, rocznik 2009, 6,5 mm. Cena podobna. Rozmiar 185/65/15 używane
    > to będzie vmax 100 km/h i raczej miasto.

    A co piszą w internecie użytkownicy Dębica Frigo 2 lub Barum?

    Feromon

  • 30. Data: 2010-09-27 23:06:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino

    > 5 km/h to nawet na letnich nie trzeba jechać.

    Powiedz to tym, co korkują miasto na letnich oponach po każdym opadzie
    śniegu.