  • 31. Data: 2010-09-27 23:15:34
    Temat: Re: Zimówki - tylko nie bijcie :)
    Od: karbar <k...@w...pl>

    Adam Szewczak pisze:

    > i widze ze jakis Viking
    > jest to akurat osobiste to to bym polecal.

    Jeździłem ostatniej zimy dwoma Escortami na zmianę. Oba z 13 calowymi
    felgami i oponami o tym samym rozmiarze. 3 letnie Dębice Frigo
    zauważalnie gorzej wygrzebywały się z zasp na parkingu niż 2 letnie
    Vikingi, mimo że te drugie miały mniej bieżnika. Do tego Frigo
    zauważalnie gorzej prowadziły się na suchym asfalcie.

    W warunkach górskich jeździłem tylko na Vikingach, bardzo przyjemnie się
    trzymały na wyrównanej pługiem, ale zupełnie białej drodze do 80km/h -
    później już trochę auto pływało. Były też podjazdy, na których zderzak
    robił za pług. Przez kilka dni tylko raz musiałem się cofnąć i ruszać
    jeszcze raz. Zero pchania.

    Mogę porównywać tylko Frigo i Vikingi, ale z tych dwóch lepsze
    Vikingi(niestety nie pamietam nazwy modelu).

    pozdrawiam
    karbar

  • 32. Data: 2010-09-28 00:02:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Powiedz to tym, co korkują miasto na letnich oponach po każdym opadzie
    > śniegu.

    Korkują nawet jak deszcz pada. To nie problem w oponach tylko w mózgu. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 33. Data: 2010-09-28 00:05:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino

    > Korkują nawet jak deszcz pada.

    Ale ilością, a nie tempem żółwia.
    Ja mam do miejsca gdzie się cokolwiek korkuje 5-10 km, a mimo to po opadach
    śniegu muszę się wlec za palantami jadącymi 5 km/h przez większość tego
    odcinka.
    Przy deszczu nic z tych rzeczy nie występuje.

  • 34. Data: 2010-09-28 02:31:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Ale ilością, a nie tempem żółwia.

    Czyli, że co, wyjeżdżają jak zacznie padać, niczym dżdżownicę? Jeżdżą
    wolniej, przepustowość spada, więc jest ich więcej. Pierwotną przyczyną
    jest niska prędkość.

    --
    ignorance is bliss

  • 35. Data: 2010-09-28 10:10:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino

    > Czyli, że co, wyjeżdżają jak zacznie padać, niczym dżdżownicę?

    Dokładnie tak.
    Wielu ludzi, którzy normalnie jadą MPK podczas deszczu wybiera samochód,
    żeby nie moknąć na przystankach.

  • 36. Data: 2010-09-28 11:40:47
    Od: Michal Stankiewicz <a...@g...com>

    wiadomościnews:i7obhf$a5h$1@mx1.internetia.pl...

    > Jak chcesz zajebiście tanie opony, które się będą spisywały odrobinkę lepiej
    > niż Dębica Frigo 2 - kup GoodRide.  Oczywiście zaraz się tutaj odezwie
    > pewnie całe stado "miłośników chińskich opon", ale ja te opony sprawdziłem w
    > praktyce i spokojnie możesz je kupować.
    >
    > Jurand.

    Wszystko się chyba będzie spisywać lepiej niż Dębica Frigo... :D Ja
    zeszłą zimę przejeździłem na oponach Avon Ice Touring i byłem w szoku
    jak fajnie może trzymać opona która jest max 10-20 zł (tak
    przynajmniej było w zeszłym roku w NetCar.pl) droższa od Frigo :D Co
    do chińskich opon to nie miałem z nimi przyjemności na śniegu, miałem
    za to w lecie na mokrym asfalcie. I to jest moim zdaniem wybór dla
    odważniejszych użytkowników.

  • 37. Data: 2010-09-28 12:01:21
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-28 11:40, Michal Stankiewicz pisze:
    (...)
    > Wszystko się chyba będzie spisywać lepiej niż Dębica Frigo... :D

    Taaaa - akurat Dębice Frigo (w tym 2 itd.) to bardzo przyzwoite opony
    w kategorii ekonomicznej i zachowują się często dużo lepiej od opon
    z kategorii wyższych. Zdecydowanie lepiej kupić takowe nowe, niż jakieś
    używane o nieokreślonej przeszłości.

  • 38. Data: 2010-09-28 20:31:20
    Od: "Duch" <W...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mam taki dylemat kupić nówki Dębica Frigo 2 (lub inne w tej cenie Barum?)
    > czy kupić używki (dobremu znajomemu zostały po sprzedaży auta)

    Dębica Frigo 2 zachowuje się na śniegu bardzo przyzwoicie, tak więc w tej
    cenie śmiało mogę polecić.
    Jednak na mokrej jezdni już trzeba uważać bardziej niż np. na Dunlopach.

    --
    Pzdr
    Duch

  • 39. Data: 2010-09-28 20:34:20
    Od: "Duch" <W...@o...pl>

> [...]

    cenie śmiało mogę polecić.
    Jednak na mokrej jezdni już trzeba uważać bardziej niż np. na Dunlopach.

    W pzeciwieństwie do letnich, zimowych używek rozsądkiem się nie kupuje,
    choćby nie wiem z jakiej były parafii, chyba że roczne mało używane. A tak
    to lepiej kupić tańsze, ale nowe.

    --
    Pzdr
    Duch

  • 40. Data: 2010-09-29 22:01:16
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Dokładnie tak.
    > Wielu ludzi, którzy normalnie jadą MPK podczas deszczu wybiera samochód,
    > żeby nie moknąć na przystankach.

    Nie znam takich osób, chyba chodzi Ci o studentów których nie stać na
    paliwo.

    --
    ignorance is bliss