  • Data: 2018-04-13 05:31:42
    Temat: Re: Zjawisko Leidenfrosta jako napęd
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-04-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale cisnienie dziala we wszystkie strony tak samo.

    W warunkach statycznych, ale w dynamicznych, przy istniejącym już
    przepływie? Różnica cisnień powinna wynikać właśnie z oporów przepływu.

    > Odparowanie wody gdzies w srodku takiego "kanalu Tesli", owszem -
    > wypchnelo by wode/pare jednym koncem bardziej, ale potem nie byloby
    > juz czego odparowac. Trzeba by obnizyc temperature, zeby cisnienie
    > spadlo i nowa woda mogla naplynac.

    Myślałem o odparowaniu nie w Tesli ale albo przed albo za.

    > Bo jakos nie bardzo wierze w mozliwosc wygenerowania fali, tzn ze
    > wypchnieta jednym koncem woda przelatuje przez zewnetrzna czesc obwodu
    > i na koniec wpycha do zaworu-wyiennika nową porcje.
    > Ale sprobowac mozna.

    A w uproszczonym schemacie (obwód zamkniety):

    zbiornik z wodą - wymiennik - tesla1[>] - komora z parą - tesla2[>] - (do zbiornika)

    Jak wygenerujesz impuls ciśnienia w komorze z parą to co się stanie?

    > To jest problem, ale po wylaczeniu reaktoro ponoc juz tylko 1% ciepla.

    A jak nie wyłączony? :)

    > Niestety.

    Tu mogą być duże przepływy. Zalezy głownie od ilości generowanej pary.
    Tylko z tymi dwome pomysłami jest taki kłopot, że i tak musi byc coś co
    zapewni obieg w przypadku zatrzymania.

    > Ten pomysl owszem, mozna bez reaktora przetestowac, ale jakies inne -
    > np nowy, lepszy gatunek stali na reaktory ?
    >
    > Albo chocby kwestia skali - chcemy przetestowac taka wytwornice pary w
    > pełnej wielkosci wiec potrzebujemy np 3 GW ciepla ... w sumie nieduzo,
    > kotly w elektrowniach maja podobnie, ale to jest jednak spora
    > inwestycja - i finansowo, i gabarytowo ...

    Nie wiem, ale wydaje mi się, że jak ktoś produkuje newralgiczne
    urządzenie to sprzedaje je odpowiednio drożej i cześć tej kwoty to są
    tez takie koszty. Mozna tez pomyśleć o testowaniu rwnoległym, tzn taki
    reaktor, ma możliwość podłączenie w obwodzie pierwotnym
    n-wymienników/wyparek. Cos na zasadzie jak finalnie testuje się silniki
    samolotowe, podmieniając jeden na skrzydle.

    --
    Marcin