  • 31. Data: 2018-09-09 23:04:41
    Temat: Re: Złe DPFy znowu
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Tu też korekta. Jeśli mówimy o paru stówach to zapewne chodzi Ci o
    > płukanie DPFa bez jego demontażu. Zatkanego DPFa nie wypłuczesz. Przy
    > 80% zatkania płukanie może 10% poprawi. Firmy czasem nie chcą się
    > podejmować płukania takich filtrów. Przy 50% można zejść nawet do
    > kilkunastu procent. Chodzi o to, że zgromadzona w filtrze sadza blokuje
    > dopływ chemii do głębszych warstw. Im większy stopień przytkania tym
    > nieliniowo gorszy będzie efekt płukania.

    9 stówek, właśnie się płucze (znaczy jutro).
    Był w takim stanie, że silnik tracił wigor. Przebieg 140 tys., filtr
    padł moim zdaniem dlatego, że pewnie z pół roku poruszałem się z
    uszkodzoną sondą (lambda mówili w serwisie).

    To co Tomasz napisał - prawda, końcówki wydechu są błyszczące od środka
    - jak nowe, za wyjątkiem dolnego rantu, gdzie zebrało się coś w rodzaju
    błota.

    Ciśnienie różnicowe na poziomie >300mBar, a podobno powinno być max
    80mBar. Jak obstawiacie po czyszczeniu? Zacznie w końcu jeździć i jakie
    będzie ciśnienie? :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 32. Data: 2018-09-10 09:48:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    05 Sep 2018 16:00:02 GMT, Budzik

    > To jest bzdura.
    > Moge ci pokazac filmy z diesli z wycietym dpfem które nie kopca wcale.

    No pokaż, bo widzę że bardzo chcesz.

    Niemniej bzdurą to jest branie marginesu za ogół. Fakty są takie że jak
    ogół rżnie DPF z konkretnych przyczyn, albo z głupkowatego przekonania że
    to złe, albo dlatego że ma kłopoty z silnikiem. Margines wytnie i dba o
    auto aby nie kopciło, ale wtedy po jakiego diabła wycinać DPF...

    > A to nie bedzie działanie prawa wstecz?
    > Przeciez w dniu zakupu nie ograniczano im wjazdu do miasta...

    Nie, przecież nikt im nie zabrania jeździć. Jak dopasują auto do norm
    obowiązujących w mieście, to będą mogli wjeżdżać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2018-09-10 09:49:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 09 Sep 2018 23:04:41 +0200, Irek.N.

    Silnik z grupy PSA ?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2018-09-10 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > No pokaż, bo widzę że bardzo chcesz.

    Daruj sobie ten protekcjonalny ton.

> [...]
    > przekonania że to złe, albo dlatego że ma kłopoty z silnikiem.
    > Margines wytnie i dba o auto aby nie kopciło, ale wtedy po jakiego

    Ok, ale co za problem wyłapać te auta które NAPRAWDE kopca?

    > Nie, przecież nikt im nie zabrania jeździć. Jak dopasują auto do
    > norm obowiązujących w mieście, to będą mogli wjeżdżać.

    Ja tam na prawie sie nie znam, posiłkuje sie tylko logiką.
    Jeżeli kupuje auto w dniu x i moge nim wjechac do miasta y, to jak za 5
    lat nadal jezdze tym samym autem ale juz nie moge wjechac do miasta y to
    nie jest zmiana reguł gry i działanie prawa wstecz to logika mowi mi:
    ktoś cie robi w wała :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 35. Data: 2018-09-10 13:27:58
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 7 września 2018 20:10:44 UTC+2 użytkownik j...@i...pl napisał:

    > Teraz to pojechałeś Andersenem :)

    No nie do końca - 2 letni diesel, często mocno pędzony:
    https://www.dropbox.com/s/hrl3gxumuls7i77/2018-04-11
    %2015.37.23.jpg?dl=0

    Pozdrawiam - Mirek

  • 36. Data: 2018-09-10 13:49:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    10 Sep 2018 10:59:59 GMT, Budzik

    > Daruj sobie ten protekcjonalny ton.

    Nie musiałbym go używać, gdybyś z sensem podchodził do dyskusji.

    > Ok, ale co za problem wyłapać te auta które NAPRAWDE kopca?

    Widać spory, skoro od lat jeżdżą i kopcą. Prawo nakazuje manie DPFów, a
    kupa samochodów jeździ bez nich -- jakimś cudem auta przechodziły i nadal
    przechodzi badania.

> [...]
    > lat nadal jezdze tym samym autem ale juz nie moge wjechac do miasta y to
    > nie jest zmiana reguł gry i działanie prawa wstecz to logika mowi mi:

    No własnie, ciekawe co na to właściciele kopciuchów, którym też, uchwałami
    lokalnymi, zabraniają truć ludzi wyziewami z kominów. Muszą włączyć logikę
    i się sprzeciwić, koniecznie, bo ich też, nieboraków, robią aktualnie w
    wała.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2018-09-10 13:52:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Sep 2018 04:27:58 -0700 (PDT), k...@g...com

    > No nie do końca - 2 letni diesel, często mocno pędzony:

    Oszukujesz, diesel ma w dół zagiętą rurę! ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2018-09-10 14:50:16
    Od: Mirek Ptak <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 września 2018 13:52:46 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Oszukujesz, diesel ma w dół zagiętą rurę! ;P

    To nie VW :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 39. Data: 2018-09-10 16:17:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 10 Sep 2018 13:52:45 +0200, Myjk wrote:
    > Oszukujesz, diesel ma w dół zagiętą rurę! ;P

    Amerykański żołnierz chwali się radzieckiemu: "my dostajemy dzienny
    ekwiwalent 8 tyś. kalorii"

    Rusek na to: Kłamiesz! Nikt nie zje 30kg kartofli w jeden dzień!

    tak mi się skojarzyło.... :)

    Mateusz

  • 40. Data: 2018-09-10 17:22:21
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.09.2018 16:17, Mateusz Viste pisze:

    > Amerykański żołnierz chwali się radzieckiemu: "my dostajemy dzienny
    > ekwiwalent 8 tyś. kalorii"
    >
    > Rusek na to: Kłamiesz! Nikt nie zje 30kg kartofli w jeden dzień!
    >
    > tak mi się skojarzyło.... :)

    Turysta widzi bacę prowadzącego duże stado owiec.
    - Dokąd je prowadzicie?
    - Do doma. Bede je hodował.
    - Przecież nie macie obory, ani zagrody! Gdzie będziecie je trzymać?
    - W mojej izbie.
    - Toż to straszny smród!
    - Cóz, bedom sie musiały psyzwycaić.

    Tak mi się skojarzyło.