  • Data: 2014-10-24 13:42:55
    Temat: Re: Zmieniacie już opony?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie ma potrzeby - opony mają prawie 8mm bieżnika :). Czysta ciekawość, bo
    > wywiązała się dyskusja w pewnym gronie i są dwa obozy :). U mnie zawsze
    > lepsze lądują z
    > tyłu, ale ciekaw jestem kontrargumentów.

    Jak miałem Punto (drugie auto do jazdy tylko w mieście) to zawsze lepsze
    oponki szły na przód. Jak raz mi gumiarz założył odwrotnie to miałem problem
    ruszyć. Jazda w mieście to jednak głównie ruszanie i hamowanie na śliskim
    więc to ma sens.

    Co do auta używanego na trasie to sprawa nie jest już tak jednoznaczna, z
    jednej strony tak jak piszecie lepsze na tył - by nie obróciło na zakręcie,
    ale z drugiej strony do zwalniana w zimie na zakręcie można się
    przyzwyczaić, a kiedy przyjdzie potrzeba gwałtownego hamowania nigdy nie
    wiadomo, więc chyba jednak skłaniałbym się do wersji - lepsze na przód.

    Pozdrawiam
    Ergie