  • Data: 2019-06-18 16:20:28
    Temat: Re: a takie tam ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:wv4OE.50503$T...@f...ams1...
    On 2019-06-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >przyjdzie
    >jakaś nowa maszyna. I nie chodzi tu o jakieś cholera wie jak głebokie
    >szkolenie, ale o postawowe zapoznanie się, popracowanie z parę godzin
    >na
    >ustrojstwie. Szef ów uważa bowiem jak dziadek WMa, że od tego są
    >młodsi
    >inzynierowie. Ja zaś uważam, że jak mam komuś później wydawac
    >dyspozycje
    >pracy na takiej maszynie, to powinienem min. znać jej faktyczne
    >możliwości i łatwośc wykonania okreslonych zadań.

    A to chyba nie to mialem na mysli.
    Jesli nowoczesna maszyna i jeszcze CNC, to szef moze miec racje -
    zadanie dla mlodszego inzyniera.

    Ja takie bardziej mamualne prace mialem na mysli, np ostatnio widziane
    naklejanie folii na panele.
    Reczna, czy prawie reczna robota.
    To jest pewna sztuka, ile i gdzie kleju nalozyć, jak uniknac pęcherzy
    powietrza, jak to zrobic, zeby krzywo nie było.

    Czy np malarz-lakiernik. Albo produkcja opon
    https://youtu.be/ZCgZNUwY7bU?t=144
    czy wyoblanie
    https://www.youtube.com/watch?v=rqNRRqAjk6g

    Doswiadczeni robotnicy to robia dobrze, a inzynierowie ... wcale.

    I teraz przychodzi nowy robotnik do roboty ...

    >Pewnie inni robotnicy.

    Czesto tak.

    >Chyba jednak nie.

    IMO - jednak tak.