eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › akumulator - objawy wykończenia?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2012-01-24 09:55:46
    Temat: akumulator - objawy wykończenia?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    Mój akumulator: Varta 95Ah (czarny z napisami VW, Audi, możliwe, że
    zamontowany fabrycznie), silnik: 1.9TDI. Jeżdżę głównie po mieście, na
    krótkich odcinkach (10km).

    Zrobiłem dłuższą trasę (2x250km) i postawiłem auto na ponad 4 dni (dokładnie
    108h). Nie odpalił - resztkami energii zakręcił.

    Na postoju pobiera ok. 120mA (chyba dużo, ale podobno tyle musi).
    Zakładając, że był naładowany do pełna, to jego pojemność wynosi 108h x
    0,12A = 12,6Ah.

    Wziąłem dziada do mieszkania i podłączyłem pod prostownik. Ładowałem prądem
    ok. 2A przez ok. 4h. Napięcie doszło do 14,6V i wyłączyłem ładowanie, bo był
    pełen.

    Przez 2 dni stał w mieszkaniu, napięcie utrzymywało się cały czas na
    poziomie 12,6V. Podłączyłem żarówkę 21W (pobór 1,75A) na 2,5h (pobrał 4,4Ah)
    . Pod koniec testu napięcie wynosiło 12,2V, a po odłączeniu żarówki
    utrzymuje się na poziomie 12,4V.

    Co sądzicie o tym pacjencie? Jest sens jego powrotu do auta czy zdecydowanie
    kupić nowy? Jeśli nowy, to upatrzyłem sobie Vartę Silver 100Ah, 830A (cena
    430zł na allegro).

    Może jakieś inne sposoby przetestowania akumulatora?

    Pozdrawiam,
    BWP


  • 2. Data: 2012-01-24 10:11:04
    Temat: Re: akumulator - objawy wykończenia?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup
    >Na postoju pobiera ok. 120mA (chyba dużo, ale podobno tyle musi).

    Troche duzo.

    >Zakładając, że był naładowany do pełna, to jego pojemność wynosi 108h
    >x 0,12A = 12,6Ah.
    >Wziąłem dziada do mieszkania i podłączyłem pod prostownik. Ładowałem
    >prądem ok. 2A przez ok. 4h. Napięcie doszło do 14,6V i wyłączyłem
    >ładowanie, bo był pełen.

    Zaczal gazowac ? Bo moze dalo sie go jeszcze troche podladowac.

    >Przez 2 dni stał w mieszkaniu, napięcie utrzymywało się cały czas na
    >poziomie 12,6V. Podłączyłem żarówkę 21W (pobór 1,75A) na 2,5h (pobrał
    >4,4Ah) Co sądzicie o tym pacjencie? Jest sens jego powrotu do auta
    >czy zdecydowanie kupić nowy? Może jakieś inne sposoby przetestowania
    >akumulatora?

    Podlacz te zarowke na dluzej - bedziesz wiedzial czy ma 8, 12 czy
    20Ah.
    Jak widac 12Ah to raczej nie dla Ciebie, a zima moze jeszcze przyjsc
    :-)

    Albo ... nawet nie wiesz jaki on stary ? To chyba z czystym sumieniem
    mozesz kupic nowy, skoro dwa testy i wiek swiadcza przeciwko niemu :-)

    A napiecie ladowania w samochodzie warto przy okazji sprawdzic, takze
    ze swiatlami i na wolnych obrotach.

    J.


  • 3. Data: 2012-01-24 12:43:04
    Temat: Re: akumulator - objawy wykończenia?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "brunet.wp"

    > Mój akumulator: Varta 95Ah (czarny z napisami VW, Audi, możliwe, że
    > zamontowany fabrycznie), silnik: 1.9TDI. Jeżdżę głównie po mieście, na
    > krótkich odcinkach (10km).
    >
    > Zrobiłem dłuższą trasę (2x250km) i postawiłem auto na ponad 4 dni
    > (dokładnie 108h). Nie odpalił - resztkami energii zakręcił.

    Moja krótka historyjka:
    Varta 70ah 450A - produkcja 2005r. padł alternator (mostek) w "okienku"
    akumulatora zaświeciło się na czarno.
    Naprawiłem alernator, elektryk stwierdził, że wszystko jest ok. "Okienko"
    wróciło do zieloności, i tak było aż do wczoraj. Po ok 2 miesiącach po
    naprawie całe oświetlenie pulsowało, zegary, światła, jednym słowem
    wszystko. O mały włos poddał bym alternator ponownej regeneracji...na
    szczęście padł akumulator. Kupiłem nowy, autko ochoczo "zarechotało" i
    wszystkie objawy pulsowania oświetlenia ustąpiły...VC ma taki smieszny
    "test mode", który pokazuje ładowanie aku i o ile wcześniej ładowanie
    "skakało" od 13,02 do 14,7V to teraz jest stabilne 14.3V przy pełnym
    obciążeniu - wnioski wyciągnij sam.

    ps. w Varcie okienko jest nadal zielone...może chce ktoś kupić?


  • 4. Data: 2012-01-24 15:33:20
    Temat: Re: akumulator - objawy wykończenia?
    Od: "T." <k...@i...pl>


    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:jflrmi$u8c$1@usenet.news.interia.pl...
    > Witam,
    >
    > Mój akumulator: Varta 95Ah (czarny z napisami VW, Audi, możliwe, że
    > zamontowany fabrycznie), silnik: 1.9TDI. Jeżdżę głównie po mieście, na
    > krótkich odcinkach (10km).
    >
    > Zrobiłem dłuższą trasę (2x250km) i postawiłem auto na ponad 4 dni
    > (dokładnie 108h). Nie odpalił - resztkami energii zakręcił.
    >
    > Na postoju pobiera ok. 120mA (chyba dużo, ale podobno tyle musi).
    > Zakładając, że był naładowany do pełna, to jego pojemność wynosi 108h x
    > 0,12A = 12,6Ah.
    >
    > Wziąłem dziada do mieszkania i podłączyłem pod prostownik. Ładowałem
    > prądem ok. 2A przez ok. 4h. Napięcie doszło do 14,6V i wyłączyłem
    > ładowanie, bo był pełen.
    >
    > Przez 2 dni stał w mieszkaniu, napięcie utrzymywało się cały czas na
    > poziomie 12,6V. Podłączyłem żarówkę 21W (pobór 1,75A) na 2,5h (pobrał
    > 4,4Ah) . Pod koniec testu napięcie wynosiło 12,2V, a po odłączeniu żarówki
    > utrzymuje się na poziomie 12,4V.
    >
    > Co sądzicie o tym pacjencie? Jest sens jego powrotu do auta czy
    > zdecydowanie kupić nowy? Jeśli nowy, to upatrzyłem sobie Vartę Silver
    > 100Ah, 830A (cena 430zł na allegro).
    >
    > Może jakieś inne sposoby przetestowania akumulatora?
    >
    Sprawdź napięcie na akumulatorze kiedy kręcisz rozrusznikiem. Przy spadku
    poniżej 9 V należy spodziewać się problemów.
    I druga praktyczna wskazówka - jeśli żarówki świateł świecą bardziej na
    żółto, spodziewaj się problemów :-)
    Ps. Właśnie 3 dni temu wymieniłem padnięty aku... :-) Ale spodziewałem się
    tego, choć zgodnie z prawem Murphy'ego zdechł poza domem.
    T.


  • 5. Data: 2012-01-24 15:58:26
    Temat: Re: akumulator - objawy wykończenia?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jflsj9$8u2$1@inews.gazeta.pl...
    > Troche duzo.

    No tak, dużo... Co prawda ten pomiar robiłem w zeszłym roku, ale nie powinno
    się raczej nic zmienić. Muszę ponownie zmierzyć ten prąd.

    >>Zakładając, że był naładowany do pełna, to jego pojemność wynosi 108h x
    >>0,12A = 12,6Ah.
    >>Wziąłem dziada do mieszkania i podłączyłem pod prostownik. Ładowałem
    >>prądem ok. 2A przez ok. 4h. Napięcie doszło do 14,6V i wyłączyłem
    >>ładowanie, bo był pełen.
    >
    > Zaczal gazowac ? Bo moze dalo sie go jeszcze troche podladowac.

    Tak, zaczął bulgotać. Nie było sensu dłużej ładować.

    >>Przez 2 dni stał w mieszkaniu, napięcie utrzymywało się cały czas na
    >>poziomie 12,6V. Podłączyłem żarówkę 21W (pobór 1,75A) na 2,5h (pobrał
    >>4,4Ah) Co sądzicie o tym pacjencie? Jest sens jego powrotu do auta czy
    >>zdecydowanie kupić nowy? Może jakieś inne sposoby przetestowania
    >>akumulatora?
    >
    > Podlacz te zarowke na dluzej - bedziesz wiedzial czy ma 8, 12 czy 20Ah.
    > Jak widac 12Ah to raczej nie dla Ciebie, a zima moze jeszcze przyjsc :-)

    Jeśli to jest faktycznie 12Ah, to już trup i trzeba kupić nowy. Żarówkę bym
    podlączył na dłużej, ale nie chciałem jej zostawiać na noc. Powtórzę test z
    żarówką.

    > Albo ... nawet nie wiesz jaki on stary ? To chyba z czystym sumieniem
    > mozesz kupic nowy, skoro dwa testy i wiek swiadcza przeciwko niemu :-)

    Wiem. Akumulator ma wybity na klemie rok 01 lub 04 (ciężko mi odróżnić 1 od
    4), prawdopodobnie jest to jednak 2001 rok, bo taki też jest rok produkcji
    auta. Czyli wychodzi na to, że przeżył 11 lat. Ładny wiek. Dlatego też kupię
    Vartę jako kolejny akumulator.

    > A napiecie ladowania w samochodzie warto przy okazji sprawdzic, takze ze
    > swiatlami i na wolnych obrotach.

    Napięcie ładowania jest w porządku.


  • 6. Data: 2012-01-24 16:01:15
    Temat: Re: akumulator - objawy wykończenia?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4f1ec1c2$0$1259$65785112@news.neostrada.pl...
    > Sprawdź napięcie na akumulatorze kiedy kręcisz rozrusznikiem. Przy spadku
    > poniżej 9 V należy spodziewać się problemów.

    Tego akurat nie sprawdzałem. I raczej już nie sprawdzę, bo stary akumulator
    chyba już nie wróci na swoje miejsce...


  • 7. Data: 2012-01-24 16:45:37
    Temat: Re: akumulator - objawy wykończenia?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> Troche duzo.
    >No tak, dużo... Co prawda ten pomiar robiłem w zeszłym roku, ale nie
    >powinno się raczej nic zmienić. Muszę ponownie zmierzyć ten prąd.

    Zwroc uwage czy ci sie lampka jakas nie pali przy tym pomiarze.
    Wnetrze, bagaznik.


    >> Podlacz te zarowke na dluzej - bedziesz wiedzial czy ma 8, 12 czy
    >> 20Ah.
    >> Jak widac 12Ah to raczej nie dla Ciebie, a zima moze jeszcze
    >> przyjsc :-)
    >Jeśli to jest faktycznie 12Ah, to już trup i trzeba kupić nowy.
    >Żarówkę bym podlączył na dłużej, ale nie chciałem jej zostawiać na
    >noc. Powtórzę test z żarówką.

    Chyba szkoda czasu, nawet jesli to rocznik 2004 - czas na niego.
    Ale tak z czystej ciekawosci i dla spokoju sumienia mozna zmierzyc.

    >Wiem. Akumulator ma wybity na klemie rok 01 lub 04 (ciężko mi
    >odróżnić 1 od 4), prawdopodobnie jest to jednak 2001 rok, bo taki też
    >jest rok produkcji auta. Czyli wychodzi na to, że przeżył 11 lat.
    >Ładny wiek. Dlatego też kupię Vartę jako kolejny akumulator.

    Tak wprost bym nie przenosil doswiadczen z wyrobu sprzed 10 lat na
    wspolczesne, czasem warto tez dac szanse innym markom sie sprawdzic -
    no ale to juz co kto lubi.


    J.


  • 8. Data: 2012-01-24 17:11:49
    Temat: Re: akumulator - objawy wykończenia?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jfmjn3$sq8$1@inews.gazeta.pl...
    > Zwroc uwage czy ci sie lampka jakas nie pali przy tym pomiarze. Wnetrze,
    > bagaznik.

    Najmniejsza lampka to chyba 5W, raczej słabszych nie ma... Jeśliby taka się
    świeciła, to już mamy ponad 400mA obciążenia. Moje 120mA to jakieś 1,5W,
    może faktycznie alarm, immobilajzer tylko potrzebują...

    >>> Podlacz te zarowke na dluzej - bedziesz wiedzial czy ma 8, 12 czy 20Ah.
    >>> Jak widac 12Ah to raczej nie dla Ciebie, a zima moze jeszcze przyjsc :-)
    >>Jeśli to jest faktycznie 12Ah, to już trup i trzeba kupić nowy. Żarówkę
    >>bym podlączył na dłużej, ale nie chciałem jej zostawiać na noc. Powtórzę
    >>test z żarówką.
    >
    > Chyba szkoda czasu, nawet jesli to rocznik 2004 - czas na niego.

    Chyba nie należy się sugerować wiekiem. W innym aucie rok temu kupiłem nowy
    akumulator gdy stary po raz pierwszy odmówił posłuszeństwa. Wtedy akurat
    autem zaczęła jeździć żona. Dom, sklep, przedszkole, sklep, szkoła, sklep,
    zgaśnięcie na skrzyżowaniu, sklep, dom, itd. Super krótkie dystanse i mało
    ładowania. Jako że auto było u nas już 7 lat, a akumulator kupiony z autem
    (więc pewnie miał z 10 lat jeśli nie więcej) to bez zastanawiania kupiłem
    żonie nowy akumulator. Musi mieć niezawodny środek transportu.

    Tej zimy znowu żonie nie odpalił. Naładowałem go prostownikiem, bo był
    rozładowany. Na moje oko obecny akumulator ma połowę pojemności nominalnej,
    pożyje jeszcze rok, może dwa.

    Pluję sobię w brodę, że nie przestestowałem starego akumulatora i po prostu
    wtedy zamiast kupować nowy, podładować stary i przede wszystkim go dokładnie
    sprawdzić. A może obecnie ten stary byłby lepszy niż ten nowy? Fakt, że ten
    nowy, to z tych tańszych, marka Bergen.


    >>Wiem. Akumulator ma wybity na klemie rok 01 lub 04 (ciężko mi odróżnić 1
    >>od 4), prawdopodobnie jest to jednak 2001 rok, bo taki też jest rok
    >>produkcji auta. Czyli wychodzi na to, że przeżył 11 lat. Ładny wiek.
    >>Dlatego też kupię Vartę jako kolejny akumulator.
    >
    > Tak wprost bym nie przenosil doswiadczen z wyrobu sprzed 10 lat na
    > wspolczesne, czasem warto tez dac szanse innym markom sie sprawdzic - no
    > ale to juz co kto lubi.

    Zastanawiałem się na Centrą Futurą. Cena podobna, jakość pewnie też. Jednak
    nic nie wskazuje na to, aby Varta była wyraźnie gorsza niż Centra.


  • 9. Data: 2012-01-25 09:47:46
    Temat: Re: akumulator - objawy wykończenia?
    Od: "T." <k...@i...pl>


    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:jfmh3s$1fd$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > news:4f1ec1c2$0$1259$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Sprawdź napięcie na akumulatorze kiedy kręcisz rozrusznikiem. Przy spadku
    >> poniżej 9 V należy spodziewać się problemów.
    >
    > Tego akurat nie sprawdzałem. I raczej już nie sprawdzę, bo stary
    > akumulator chyba już nie wróci na swoje miejsce...
    Nauczony swoim doświadczeniem - nie kombinuj za bardzo, a w aucie woź
    zapasowy aku... :-)
    T.


  • 10. Data: 2012-01-25 09:56:29
    Temat: Re: akumulator - objawy wykończenia?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4f1fc245$0$26695$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nauczony swoim doświadczeniem - nie kombinuj za bardzo, a w aucie woź
    > zapasowy aku... :-)

    Kupiłem już nowy, auto śmiga :) Ale stary muszę oddać do sklepu.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: