    From: T...@s...in.the.world
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: aparat dla podroznika cd bylo: Samyang fiszaj 7...@...5 MFT
    Date: Wed, 04 May 2016 16:23:40 +0200

    In article <1...@g...c
    om>,
    Tomasz Worek <t...@g...com> wrote:

> [...]
    om>,

    om>,

    > Aaa dziękuję, dziękuję - może dlatego że przepisałem stronę i teraz jest
    > responsywna, a zdjęcia są znacznie większe :)

    No, warto bylo w takim razie. Ostatnio zagladalem tam z rok-dwa lata
    temu.

    > E-M5 II + grip (tylko uchwyt, bez battery packa)
    A na ile starczaja ci baterie?
    Zwlaszcza w warunkach zimowych?
    No i taki E-M5 II z gripem wazy tyle co Pentax K-5.

    I z innej beczki - masz troche fajnych zdjec ze wschodow slonca w gorach.
    Wychodzisz przed switem czy wieczorem i biwakujesz?

    > Olympus 14-150 wersja II
    > Olympus 9-18
    > Samyang 7.5
    > Olympus 45
    A jak czesto uzywasz tego Zuiko 14-150 wersja II? I dlaczego ten Zuiko a
    nie tanszy Tamron? I czy teraz czegos ci jeszcze brakuje?

    > Pierwsze 3 obiektywy nosze zawsze przy sobie (używam w 95% do krajobrazu),
    > ostatni używam głównie w domu (portrety dzieciaków itp.).

    > Może na wyższych czułościach (od ISO 1600) jakaś tam różnica jest, ale na
    > niższych - żadnej, a jeśli jest to na korzyść Olympusa. Tutaj przyczyny mogą
    > być różne: większa głębia ostrości albo może w końcu nauczyłem się jak
    > poprawnie używać AF :) Jak porównuję obecne zdjęcia (Oly) do starych (Pentax
    > K-5) to te stare wyglądaja na jakieś takie "mniej ostre".

    Cos trudno mi uwierzyc :-( Masz gdzies te 'stare zdjecia'? Jaki byly tam
    obiektywy? I czy moglbys przyslac na priv klka zdjec z tego oly,
    najlepiej rawy z exifami albo duze jpgi?

    > Olympus przegrywa jedynie w jednej kategorii: sport.
    O, dlaczego?

    A przygladales temu GM1/GM5 o ktorym pisalem w sasiednim watku?
    Na Olympusa EM-5 II mnie nie stac, chcialbym zaczac od tego Lumixa,
    zwlaszcza ze brakuje mi maleg aparaciku. Ale mam watpliwosci co do
    jakosci i ISO.

    --
    TA