  • Data: 2020-04-07 01:57:54
    Temat: Re: aplikacja foto dajaca nieostry drugi plan
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "collie" 5e8aeb91$0$541$6...@n...neostrada.pl

    > Niestety muszę zacząć zacząć

    Nie musisz.

    Znajdziesz błąd w moim poście -- możesz wskazać.
    (podpierając się być może wiarygodnymi źródłami)

    Ogniskowa obiektywu ma się nijak do matrycy -- powielasz
    błąd masy ludzi, twierdząc, że jednak jakoś ;) zależy.

    Kat widzenia obiektywu zależy -- bo jednak matryca
    jednopikselowa nie zarejestruje wielkiego kąta. ;)

    > od inwokacji, bo z takimi jak Ty,
    > którzy nie potrafią ogarnąć całego tekstu, wyrywając z kontekstu
    > i komentując każde zdanie z osobna, nie można inaczej: świergolisz

    Mając mało argumentów, trzeba chwytać się inwektyw.
    Nie przejmuj się -- tak mają pseudofotografowie.

    > (eufemizm) jak potłuczony - tak mógłby pewnie świergolić mój but
    > z lewej nogi, gdyby umiał mówić. Objaśnię tylko suwerenowi, co
    > poeta miał na myśli, pisząc: "określenie krótki/długi obiektyw ma
    > sens tylko dla konkretnego aparatu - czytaj: konkretnej wielkości
    > przetwornika obrazu". Standardowy obiektyw do średnioformatowego
    > Hasselblada z przetwornikiem 50x50 - Carl Zeiss Planar - ma
    > ogniskową 80 mm. Ten sam obiektyw założony do małoobrazkowego
    > Canona (da się, z pierścieniem pośrednim) z przetwornikiem 24x36
    > będzie już obiektywem długoogniskowym (tzw. portretowym),

    OTÓZ NIE!!! Obiektyw nie stanie się portretowy tylko dlatego, że
    zmianie (pomniejszeniu) ulegnie matryca! Bez względu na wielkość
    matrycy (nawet bez matrycy!!) dany obiektyw narysuje taki sam obrazek!

    Dany obiektyw może być ZOOMem? Więc raz możemy nastawić 200 mm
    a innym razem 100 mm? Niby tak. ;)

    Takie błędy można u mnie znaleźć.

    Bez względu na wielkość matrycy (nawet bez matrycy!!)
    dany obiektyw narysuje taki sam (ta sama głębia ostrości, te
    same zniekształcenia związane z odległością) obrazek, o ile
    nie zmienimy nastaw tego obiektywu!

    > a z kompaktem Nikona (gdyby ktoś się uparł) - który ma przetwornik
    > 6,17x4,55 - tenże obiektyw Hasselblada będzie już teleobiektywem.

    NIE BĘDZIE!!!!

    > Teraz rozumiesz? No, to wy...dalaj, bo o innych oczywistościach
    > fotograficznych nie chce mi się z Tobą gadać. Suwerenie.

    Suwerenie? -- co do zasady nie uczestniczę w wyborach [pomiędzy
    kiłą a mogiłą -- jakże na czasie!] co najmniej od kilkunastu lat.

    Nadto rzekomym Suwerenem jest naród, nie zaś pojedynczy człowiek.
    Naród nie może myśleć jak człowiek (może myśleć jak człowiek
    ,,smagany'' emocjami itp. -- jak chory umysłowo) jako że nie
    jest spójny umysłowo czy intencyjnie, co chyba jasne.

    Długość obiektywu **nie zależy od wielkości matrycy**.

    Obraz tworzony obiektywem **nie zależy od wielkości matrycy**.

    Obraz powstaje bez względu na obecność matrycy -- także wtedy,
    gdy nie ma żadnej matrycy w stosownym miejscu, obraz rysowany
    (czy tworzony -- jak kto chce) obiektywem (czy soczewką itp.)
    powstaje w stosownym miejscu.

    Ten sam obraz zawsze jest rysowany danym obiektywem -- bez
    względu na matrycę!!! (o ile nie zmieniamy nastaw obiektywu)

    Wielkość matrycy ma się nijak do długości obiektywu czy
    klasyfikacji typu: portretowy, długoogniskowy, teleobiektyw itp. ;)

    -=-

    Do myślących:

    Idąc drogą mego adwersarza można uznać, że im mniejsza matryca,
    tym krótszy obiektyw można uznać za portretowy? Tedy możemy
    wziąć matrycę wielkości nm na nm (czy pm na pm) i stosownie
    krótki obiektyw, by dostać łady portret, o ile matryca ma
    dostatecznie wiele pikseli itd.? (dostatecznie ładnie
    odwzorowuje kolory itp...)

    Obiektyw portretowy musi mieć swoją ogniskową niezależną od
    wielkości matrycy, by ładnie oddać fotografowaną twarz. Bez
    względu na wielkość matrycy -- dany obiektyw jakoś psuje
    tworzony obraz. Zbyt krótka ogniskowa (BEZ WZGLĘDU na
    wielkość matrycy) da takie same zniekształcenia.
    (o ile nie zmieniamy nastaw obiektywu)

    Dokładnie tak samo (jeśli chodzi o geometrię -- zniekształcenia)
    będzie wyglądała twarz sfotografowana tym samym obiektywem na
    różnych matrycach -- wielkich i małych! (o ile nie zmieniamy
    nastaw obiektywu)

    Różne będą tylko kąty widzenia takiego obiektywu!
    Im większa matryca -- tym większy kąt widzenia, ale
    w praktyce do czasu. ;) Matryca może ograniczyć pole
    widzenia obiektywu do zera, ale nie może zwiększyć
    tego pola do... Właśnie -- do czego?... ;)

    Można z wielkiej matrycy wyciąć fragment (okropić) fotki,
    by uzyskać efekt małej matrycy. Wielkość matrycy nie ma
    wpływu na obiektyw!

    -=-

    Ogniskowa obiektywu ma się nijak do matrycy -- powielasz
    błąd masy ludzi, twierdząc, że jednak jakoś ;) zależy.
    Wystarczy zajść do jakiegokolwiek sklepu -- ogniskowa
    obiektywu (jak i światło względne) są zapisane na
    obiektywie bez podawania wielkości matrycy!!!!

    Przykładowo -- 105 mm f/2
    ogniskowa 105 mm a światło względne 1/2

    -=-

    By mieć portretowy z 50 mm -- nie wystarczy
    stosownie ;) zmniejszyć matrycę.

    collie> przetwornika obrazu". Standardowy obiektyw do średnioformatowego
    collie> Hasselblada z przetwornikiem 50x50 - Carl Zeiss Planar - ma
    collie> ogniskową 80 mm. Ten sam obiektyw założony do małoobrazkowego
    collie> Canona (da się, z pierścieniem pośrednim) z przetwornikiem 24x36
    collie> będzie już obiektywem długoogniskowym (tzw. portretowym),

    Można co najwyżej spierać się o to, z jakiej odległości można
    pstrykać portrety, by wyszły [za mąż?] ładnie i jakiej ogniskowej
    najlepiej użyć do portretów w ogóle.

    Od ogniskowej zależy ,,powiększenie'' ;) i światło względne oraz głębia
    ostrości. (pewnie nie tylko to) Od odległości (pomiędzy obiektywem
    a obiektem fotografowanym -- czymkolwiek ta odległość jest) zależą
    zniekształcenia typu -- duży nos, małe uszy...

    NIE MOŻNA WZIĄĆ KROTKIEGO OBIEKTYWU I MAŁEJ MATRYCY,
    BY Z MAŁEJ ODLEGŁOŚCI PSTRYKNĄĆ ŁADNY PORTRET! (chyba,
    że portret płaskiego obiektu, gdzie nie ma różnic, czy
    raczej ilorazów odległości...)

    Nie można też oddalać się od fotografowanego obiektu tylko
    dlatego, że aparat ma małą matrycę. ;) Odległość można
    zwiększyć z uwagi na mnogość pikseli, nie na mm czy
    cale matrycy!

    Natomiast założenie obiektywu do mniejszej matrycy niż
    przewidziana jako jakaś ;) standardowa dla danego obiektywu
    może zmniejszyć kąt widzenia obiektywu oferowany przez
    producenta obiektywu i raczej rzadko podawany wprost...

    -=-

    Gdybyś był fotografem -- raczej ;) nie napisałbyś tego, co napisałeś.
    [i raczej ;) nie pisałbyś w ogóle tutaj? -- na grupach...]

    -=-

    [ignorancja zazwyczaj jest maskowana wulgarnością itp. przebojowością]

    --