  • Data: 2020-04-06 10:42:57
    Temat: Re: aplikacja foto dajaca nieostry drugi plan
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Głębia ostrości zależy i od ogniskowej obiektywu,
    > i od przesłony obiektywu; nie zależy od matrycy.

    > Długość obiektywu (długość ogniskowej obiektywu) **nie zależy** od matrycy!!!

    Niestety muszę zacząć zacząć od inwokacji, bo z takimi jak Ty,
    którzy nie potrafią ogarnąć całego tekstu, wyrywając z kontekstu
    i komentując każde zdanie z osobna, nie można inaczej: świergolisz
    (eufemizm) jak potłuczony - tak mógłby pewnie świergolić mój but
    z lewej nogi, gdyby umiał mówić. Objaśnię tylko suwerenowi, co
    poeta miał na myśli, pisząc: "określenie krótki/długi obiektyw ma
    sens tylko dla konkretnego aparatu - czytaj: konkretnej wielkości
    przetwornika obrazu". Standardowy obiektyw do średnioformatowego
    Hasselblada z przetwornikiem 50x50 - Carl Zeiss Planar - ma
    ogniskową 80 mm. Ten sam obiektyw założony do małoobrazkowego
    Canona (da się, z pierścieniem pośrednim) z przetwornikiem 24x36
    będzie już obiektywem długoogniskowym (tzw. portretowym),
    a z kompaktem Nikona (gdyby ktoś się uparł) - który ma przetwornik
    6,17x4,55 - tenże obiektyw Hasselblada będzie już teleobiektywem.
    Teraz rozumiesz? No, to wy...dalaj, bo o innych oczywistościach
    fotograficznych nie chce mi się z Tobą gadać. Suwerenie.