eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaautonomiczny odkurzacz, wymiana akumulatora - dziwne zachowanie › Re: autonomiczny odkurzacz, wymiana akumulatora - dziwne zachowanie
    From: jacek <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: autonomiczny odkurzacz, wymiana akumulatora - dziwne zachowanie
    Date: Fri, 19 Jul 2019 00:32:56 +0200

    W dniu 2019-07-18 o 21:34, ToMasz pisze:
    > witam
    > mam odkurzacz autonomiczny, taki który sam jeździ po mieszkaniu i sam
    > wraca na stacje ładującą. stary LG hombot. Wraz z latami użytkowania
    > jego kursy stawały się coraz krótsze, aż maksymalny czas odkurzania
    > spadł do 5 minut. wyjąłem akumulator. 4 pryzmatyczne ogniwa litowo
    > cośtam z balancerem. pomiędzy akumulatorem a odkurzaczem idą dwa
    > cieniutkie kable... 0.35 kwadrat. z braku laku wstawiłem tam 4 sztuki
    > stare 18650. działał.... 30 sekund. No... może któryś z tych
    > akumulatorów jest juz prawie martwy. zrobiłem testy, wyselekcjonowałem
> [...]
    Ile czasu odkurzacz pracował na oryginalnych ogniwach za czasów swojej
    świetności?
    Może "nowe" ogniwa mają większą pojemność ale i większą R wewnętrzną?
    Pod obciążeniem napięcie bardziej na nich spada i wykrywane jest to jako
    koniec?
    Bez pomiarów odkurzacza lub Rwew. starych i nowych ogniw to wróżenie z
    fusów.
    Możesz naładować stare i nowe do pełna i połączone szeregowo obciążyć
    prądem ok 2A.
    Nie powinien zrobić im szkody a pozwoli ocenić ich zachowanie.

    --
    pzdr, j.r.