  • 1. Data: 2013-04-13 15:43:32
    Temat: benzyna 80okt.
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    czy wspolczesne samochody beda na tym jezdzic bezproblemowo?
    wspolczesne - mam na mysli nie starsze niz 10-15 lat, z silnikami
    konstrukcyjnie powiedzmy z przed max 20 lat.

  • 2. Data: 2013-04-13 15:53:49
    Temat: Re: benzyna 80okt.
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2013 15:43:32 +0200, h.w.d.p. napisał(a):

    > czy wspolczesne samochody beda na tym jezdzic bezproblemowo?
    > wspolczesne - mam na mysli nie starsze niz 10-15 lat, z silnikami
    > konstrukcyjnie powiedzmy z przed max 20 lat.

    A czy to przypadkiem nie zalezy od stopnia sprezania? Silnik z mniejszymi
    cisnieniami powinien ja lyknac bez problemow.
    Gdzie zamierzasz tankowac taka beznyne - b. ZSRR?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 3. Data: 2013-04-13 15:56:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 13 Apr 2013 15:57:31 +0200 osobnik zwany nazgul
    napisał:

    > 84 to standard w usa
    > czy 80 jest dużo gorsze?

    nie można tego porównać wprost bo w Europie i USA obowiązują inne normy
    ustalania Liczby oktanowej
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa#RON.2C_
    MON_i_DON

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-04-13 15:57:31
    Od: nazgul <x...@w...pl>

  • 5. Data: 2013-04-13 16:08:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 13 Apr 2013 16:08:54 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

    > Europejskie raczej nie. Ostatnie co na tym jezdzilo, to Syrenka, Trabant
    > i Wartburg.
    >
    > Chyba ze to amerykankie oktany i amerykanskie auta.
    >
    > A skad ta benzyna ?
    > Bo cos na niej jezdzilo, skoro byla produkowana :-)
    >
    > J.

    jeździć będzie tylko trzeba bardzo delikatnie bo szkodzi silnikowi.

  • 6. Data: 2013-04-13 16:08:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2013-04-13 16:16:25
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-04-13 15:56, masti pisze:

    > nie można tego porównać wprost bo w Europie i USA obowiązują inne normy
    > ustalania Liczby oktanowej
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa#RON.2C_
    MON_i_DON

    fakt, ale:

    "W Polsce, podobnie jak w całej Europie, obowiązuje norma oznaczania
    liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i
    kilku innych krajach liczba oktanowa podawana jest według normy DON
    (roaD Octane Number), która jest równa (RON+MON)/2. Według jednych
    źródeł wartości liczby oktanowej podawane w Europie i USA w praktyce
    różnią się nie więcej niż o wartość rzędu 1-2.[3], zaś według innych
    wynoszą ok. 4-5.[4]"

    różnią się in "+" czy in "-" ?
    w każym razie niewiele.

  • 8. Data: 2013-04-13 16:30:10
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-04-13 16:08, masti pisze:

    > jeździć będzie tylko trzeba bardzo delikatnie bo szkodzi silnikowi.

    po to są czujniki spalania stukowego.

  • 9. Data: 2013-04-13 16:52:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 13 Apr 2013 16:30:10 +0200 osobnik zwany nazgul
    napisał:

    > po to są czujniki spalania stukowego.

    a silniki mają nieiwleką lub żadną możliwość adaptacji. Zależy od silnika.

  • 10. Data: 2013-04-13 17:50:38
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości
    > czy wspolczesne samochody beda na tym jezdzic bezproblemowo?
    > wspolczesne - mam na mysli nie starsze niz 10-15 lat, z silnikami
    > konstrukcyjnie powiedzmy z przed max 20 lat.

    Może jakiś dodatek zastosować.
    Kiedyś jak nie było katalizatorów to dolewało się specjalnego związku
    ołowiu.
    A teraz też są jakieś mikstury.
    Znalazłem na szybko:
    http://4motorsport.pl/d5713_dodatki_do_paliw.html