  • 1. Data: 2012-06-01 10:45:44
    Temat: biopaliwa szkodzą
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=1121

    "
    ,,Socjalizm to ustrój, który bohatersko zmaga z problemami nie znanymi w
    żadnym innym ustroju" - mawiał nieodżałowany Kisiel.
    ,,Paliwa z dodatkiem biokomponentów powodują przyspieszoną korozję
    zaworów w silnikach" - ustalili naukowcy z Akademii Górniczo-Hutniczej.
    "Zjawisku temu zapobiega zastosowanie w produkcji zaworów stali o
    zwiększonej zawartości chromu i śladowych ilościach itru".
    forsal.pl/artykuly/622013,naukowcy_z_agh_biopaliwa_n
    iszcza_zawory_ale_jest_na_to_rada.html
    Problem w tym, że, jak powszechnie wiadomo (no może nie powszechnie ale
    jednak wiadomo) zbyt duża zawartość chromu w stali sprawia, że staje się
    ona... krucha czyli że przestaje mieć właściwości właściwe dla stali.
    Ale i na to naukowcy, bohatersko zmagający się z problemami wywołanymi
    przez innych naukowców, którzy wymyślili dodawanie do paliw
    biokomponentów, znaleźli rozwiązanie. ,,Można zwiększyć zawartość chromu
    w powierzchniowej warstwie stali, przy użyciu nowoczesnych technik
    inżynierii materiałowej, stosując w tym celu proces niskotemperaturowego
    tlenoazotowania jarzeniowego".
    Pomysł żeby znieść socjalistyczny obowiązek psucia samochodów w skutek
    stosowania w paliwach biokomponentów nie przyszedł nikomu do głowy.
    "

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2012-06-01 12:51:12
    Temat: Re: biopaliwa szkodzą
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 01.06.2012 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > ,,Paliwa z dodatkiem biokomponentów powodują przyspieszoną korozję
    > zaworów w silnikach" - ustalili naukowcy z Akademii Górniczo-Hutniczej.

    To immanentna cecha każdej regulacji, że powiększa ogólny pierdolnik,
    zamiast cokolwiek porządkować. Ale że większość woli syfa pudrem, to
    mamy co mamy.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 3. Data: 2012-06-01 12:54:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.06.2012 12:51, kakmar pisze:

    1&id=1121

    > To immanentna cecha każdej regulacji, że powiększa ogólny pierdolnik,
    > zamiast cokolwiek porządkować. Ale że większość woli syfa pudrem, to
    > mamy co mamy.

    Ależ to porządkuje. Biokomponenty porządkują sprawę nadprodukcji
    żywności i "biednych" rolników, którzy nie mają co zrobić z nadmiarem
    rzepaku.

    Przyśpieszone zużycie zaworów porządkuje sprawę nadmiernej produkcji
    samochodów i "biednych" fabrykantów samochodów.

    I biznes się kręci.

  • 4. Data: 2012-06-01 16:32:44
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-06-01 12:54, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > Przyśpieszone zużycie zaworów porządkuje sprawę nadmiernej produkcji
    > samochodów i "biednych" fabrykantów samochodów.

    Biodiesel w starym dobrym 90KM TDI na VP37 nie powodował niczego. A
    piszę tu o czystym 100% RME. Jeździłem na nim Golfem 3 z przebiegiem na
    liczniku ponad 240kkm (rzeczywistym nieznanym) 3 lata, w sezonach
    wiosna-jesień cały czas, i nie działo się nic, nawet przelewów na
    wtryskach nie musiałem wymieniać, więc moim zdaniem pisanie o zjadaniu
    gumy przez biodiesel to bujdy :)
    Dojeździłem do prawie 300kkm i sprzedałem, ale z innych powodów niż
    układ paliwowy.

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2012-06-01 17:12:15
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-06-01 16:32, Cezary Daniluk pisze:
> [...]

    > gumy przez biodiesel to bujdy :)
    > Dojeździłem do prawie 300kkm i sprzedałem, ale z innych powodów niż

    i tak i nie
    otóż u mnie po zalaniu 100% bio
    fabryczne przelewy działały dalej
    ale niefabryczny wężyk zmiękł i spadł.
    wiec rozmiękczanie gumy to fakt, problem z tym jaką gumę producent
    zastosował.

  • 6. Data: 2012-06-01 19:07:31
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-06-01 17:12, nazgul pisze:

> [...]
    > fabryczne przelewy działały dalej
    > ale niefabryczny wężyk zmiękł i spadł.
    > wiec rozmiękczanie gumy to fakt, problem z tym jaką gumę producent

    Wątpię, aby w 1998 jak wyprodukowali ten mój były pojazd ktoś myślał o
    wężykach na przelewach odpornych na RME ;)

    Pozdrawiam !

  • 7. Data: 2012-06-01 19:10:10
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-06-01 19:07, Cezary Daniluk pisze:

    > Wątpię, aby w 1998 jak wyprodukowali ten mój były pojazd ktoś myślał o
    > wężykach na przelewach odpornych na RME ;)

    nie wiem
    ten mój przykład dotyczył samochodu z 98r produkowanego od 92

  • 8. Data: 2012-06-02 01:12:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 01 Jun 2012 19:07:31 +0200, Cezary Daniluk napisał(a):
    > Wątpię, aby w 1998 jak wyprodukowali ten mój były pojazd ktoś myślał o
    > wężykach na przelewach odpornych na RME ;)

    Jak najbardziej mogl myslec. to chyba wlanie ten czas gdy RME bylo modne.

    A potem przyszly filtry DPF i jakos przestalo.

    J.

  • 9. Data: 2012-06-02 08:11:23
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-06-02 01:12, J.F. pisze:

    > Jak najbardziej mogl myslec. to chyba wlanie ten czas gdy RME bylo modne.
    >
    > A potem przyszly filtry DPF i jakos przestalo.
    >
    > J.
    Patrząc na VW to potem przyszły pompowtryski ;) a jeszcze później CR :D

    Pozdrawiam !

  • 10. Data: 2012-06-04 17:19:27
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Andrzej Lawa, Fri, 01 Jun 2012 12:54:09 +0200, pl.misc.samochody:

    > Ależ to porządkuje. Biokomponenty porządkują sprawę nadprodukcji
    > żywności i "biednych" rolników, którzy nie mają co zrobić z nadmiarem
    > rzepaku.

    Oraz rozwiązują problem głodu na świecie.

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.