  • 141. Data: 2011-07-03 21:58:05
    Temat: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    > Jak wzdłuż ulicy stoją zaparkowane auta, to też może sobie z pomiędzy
    > nich wyskakiwać?

    Zapisz sie ponownie na kurs PJ, nie znasz przepisow.

    sz.

  • 142. Data: 2011-07-03 22:00:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin szufla

    > Zapisz sie ponownie na kurs PJ, nie znasz przepisow.

    Jakiego konkretnie przepisu nie znam?

  • 143. Data: 2011-07-03 22:04:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Przestań bajki opowiadać - zresztą widać tę lokalizację na linku, który
    > podałem. Do tego tam jest 50km/h.

    Może się tam przejedź i je obejrzyj.

    > Aha, czyli jak jechał jak wszyscy łamiąc zdrowo ograniczenie w
    > zabudowanym to już odpowiedzialności nie ponosi? Ciekawe...

    Napisałem coś takiego? Jak zwykle imputujesz mi jakieś wyssane z palca
    brednie. Jest jednak różnica, czy ograniczenie prędkości zostało złamane
    nieznacznie czy drastycznie, także dla sądu.

  • 144. Data: 2011-07-03 22:07:14
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-03 20:58, to pisze:
    > begin Shrek

    > Jeśli pieszy wejdzie na pasy, to nie można, ale w związku z innymi
    > przepisami. Jeśli się zatrzymasz, a pieszy sobie stoi na chodniku i
    > patrzy w niebo to można, bo niby dlaczego nie?

    Bo się zatrzymałem w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu. No chyba,
    że ty jesteś specem takim, że oceniasz po wyglądzie auta, po co się
    zatrzymało i wiesz o tym lepiej niż jego kierowca.

    Shrek.

  • 145. Data: 2011-07-03 22:11:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Shrek

    > Bo się zatrzymałem w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu. No chyba,
    > że ty jesteś specem takim, że oceniasz po wyglądzie auta, po co się
    > zatrzymało i wiesz o tym lepiej niż jego kierowca.

    I co, jak tak to auto stoi, a pieszy stoi na chodniku i patrzy w niebo,
    to wszyscy mają stać na wszystkich pasach przez wieczność?

  • 146. Data: 2011-07-03 22:11:54
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-03 21:56, to pisze:

    > Zasadniczo pieszy ma pierwszeństwo na przejściu, ale w pewnych sytuacjach
    > może ponosić współwinę za wypadek (a nawet całą winę), szczególnie wtedy
    > gdy wtargnie pod nadjeżdżający pojazd. Nigdzie nie jest powiedziane, że
    > dotyczy to tylko pasa który bezpośrednio sąsiaduje z chodnikiem czy
    > wysepką.

    Wchodzenia _na_ jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd. Na jezdnie nie
    weszli bezpośrednio przed jadący pojazd. Za to kierowca wykazał się
    istnym kretynizmem i złamał kilka przepisów. Sorry nie bedzie tu współwiny.

    Shrek.

  • 147. Data: 2011-07-03 22:16:13
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-03 22:11, to pisze:
    > begin Shrek

    > I co, jak tak to auto stoi, a pieszy stoi na chodniku i patrzy w niebo,
    > to wszyscy mają stać na wszystkich pasach przez wieczność?

    Dopóki ja stoję, ty też masz się zatrzymać. Jak się zatrzymasz i potem
    przejedziesz nikt nie będzie miał do ciebie pretensji, mimo że
    teoretycznie nie wolno. Jak się nie zatrzymasz to w najlepszym wypadku
    nie stanie się nic, w optymalnym zarobisz bodajże 500PLN i 9 pkt, w
    najgorszym będziesz jak kumpel założycia wątku.

    Shrek.

  • 148. Data: 2011-07-03 22:18:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-03 21:34, to pisze:
    > Artur Maśląg

    > Jak już nieraz pisałem, mam 0 p.

    To o niczym nie świadczy. Zresztą nawet w tym wątku chyba opisywałem
    zachowanie kierowcy, który też pewnie podobnie argumentuje.

    > Nie -- często przejaskrawiam żeby stworzyć przeciwwagę dla frakcji
    > kapeluszy.

    Znaczy jesteś trollem i nie można wierzyć w żadne Twoje słowo.

  • 149. Data: 2011-07-03 22:20:23
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Shrek

    > Dopóki ja stoję, ty też masz się zatrzymać. Jak się zatrzymasz i potem
    > przejedziesz nikt nie będzie miał do ciebie pretensji, mimo że
    > teoretycznie nie wolno.

    Czy ja wiem czy zatrzymać. Wystarczy zwolnić do prędkości przy której
    auto staje w miejscu (kilka km/h), ale mniejsza o to. Tak czy siak nawet
    jak się zatrzymasz, a potem ruszysz i ominiesz to... też ominiesz.

  • 150. Data: 2011-07-03 22:21:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Shrek

    > Wchodzenia _na_ jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd. Na jezdnie nie
    > weszli bezpośrednio przed jadący pojazd.

    Tego nie wiesz. Nigdzie nie jest powiedziane, że przepis ten odnosi się
    tylko do skrajnych pasów. A bez wątpienia można znaleźć się na środku
    trzypasmówki w taki sposób, by nie dać komuś szans na odpowiednią
    reakcje, szczególnie gdy ma np. kiepski samochód i słaby refleks.