  • Data: 2016-12-13 00:23:07
    Temat: Re: dobra antena TV do słabego sygnału
    Od: art <a...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 12 Dec 2016 20:56:28 +0100, Krycha napisał(a):

    > Zachwycona jestem rezultatem tej anteny 'puszkowej'.
    > Przetestuję moja starą antenę pokojową.
    > Tylko jak ją znajdę. :-)
    >
    > Krycha.

    Jeśli chcemy odbierać na jednej antenie programy nadawane na różnych
    częstotliwościach, ważne jest aby miała w miarę płaską charakterystykę w
    odbieranym paśmie - krótko, by była szerokopasmowa. Znanym jest faktem,
    że szerokopasmowość w prostej antenie dipolowej można uzyskać poprzez
    zwiększanie średnicy metalowych ramion dipola. Wówczas warunek
    osiągnięcia fali stojącej realizuje się wzdłuż "geodezyjnej" (linii nie
    równoległej do osi pręta) na powierzchni przewodnika. Podobny efekt
    występuje w antenie "puszkowej", bowiem długość od środka dipola do jego
    końca zmienia się w sposób ciągły wraz ze zmianą punktów odbicia na
    końcach "skrzydełek" motylka. Oczywiście płaci się pewną cenę za odejście
    od polaryzacji poziomej.

    Stosowanie przedwzmacniaczy antenowych w antenach pokojowych nie wydaje
    mi się dobrym rozwiązaniem (rozsądniejsze jest użycie kabla
    koncentrycznego o większej średnicy, oczywiście przy zachowaniu tej samej
    impedancji falowej).