  • Data: 2016-12-13 20:05:33
    Temat: Re: dobra antena TV do słabego sygnału
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.12.2016 o 22:49, collie pisze:

    > Może załatwiłaby sprawę, gdybyś odbierała UHF i VHF z tego samego
    > kierunku, ale
    > wcześniej pisałaś, że jedno oko na Maroko, drugie na Kaukaz, więc
    > niedasie z tą
    > anteną w Twoim przypadku. To są praktycznie dwie połączone anteny (a nie
    > jedna
    > szerokopasmowa antena), gdzie tylną - VHF - antenę możesz przekręcić do
    > pozycji
    > pionowej i musisz je łączyć przez zwrotnicę, tak jakbyś miała dwie
    > oddzielne
> [...]

    Podane przez Ciebie anteny mają tę dobrą cechę, że po obróceniu o 90 st
    zamieniają się z H na V i druga z V na H.
    Wystarczy jak kupię jedną i ją przetestuję do odbioru U, a potem V.
    Będę wiedziała czy z jednego kierunku odbiorę obie polaryzacje,
    czy jednak muszę kupić drugą antenę.
    Mam taką zwrotnicę, jeszcze oryginalnie zapakowaną
    https://plus.google.com/u/0/collection/gbn9qB
    Produkcja z lat 80-tych, cena 1060 zł.
    Ciekawe, czy nadaje sie na dzisiejsze czasy?

    Wszystkie anteny jakie oglądam są zamontowane na końcu masztu.
    Czy gdyby maszt wystawał ponad antenę, to ma jakiś wpływ na odbiór
    sygnał? Wzmocnienie czy zakłócenia?
    O tyle jest to dla mnie ważne, że mój stary maszt sięga od podłogi
    balkonu do balkonu nade mną.
    Aby zmieściła się antena muszę ją dać odpowiednio niżej.

    Krycha.