  • 21. Data: 2012-11-08 19:11:06
    Temat: Re: dobry penetrator - czyli jaka alternatywa dla wd40
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-11-08 15:31, chwdp pisze:
    > >Najlepszy jest Wurth, rost
    > > off
    >
    > to juz nie cola?

    Padły kryteria cenowe. Nie czytałeś postu?

  • 22. Data: 2012-11-08 19:36:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Nov 2012, Bartek wrote:

    > widziałem ostatnio badania, że cola ma mniejszy d wplyw na zeby
    > niż soki owocowe;)
    > tak że cola ma jednak wiele mitow;)

    Ale jedno z drugim nie kwalifikuje się do porównywania.
    Akurat zębom w jednym i drugim przypadku najbardziej zagraża
    "atak bakteryjny", a cukier tylko te bakterie zasila - widać
    lepiej się czują w soku niż w coli ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2012-11-08 21:34:30
    Od: Filip <b...@m...pl>

    > Ale jedno z drugim nie kwalifikuje się do porównywania.
    > Akurat zębom w jednym i drugim przypadku najbardziej zagraża
    > "atak bakteryjny", a cukier tylko te bakterie zasila - widać
    > lepiej się czują w soku niż w coli ;)

    Dlaczego?

    I tu i tu jest tyle samo węgli, zatem o co Ci chodzi?

  • 24. Data: 2012-11-09 13:39:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Nov 2012, Filip wrote:

    > Dlaczego?

    A skąd mam wiedzieć dlaczego się lepiej czują?
    Ich spytaj :)
    Drożdże też się lepiej czują w soku, i pleśń też (choć
    powinno raczej być "na" a nie "w") - nalej do małych szklaneczek
    po trochę (żeby szkoda nie było), osobno soczku, najlepiej
    jak najbardziej "naturalnego" (konserwanty :>) i coli.
    I poczekaj.

    > I tu i tu jest tyle samo węgli, zatem o co Ci chodzi?

    Pewnie o inne składniki, które zostają razem z cukrem.
    Stwierdzam fakt - skoro wiadomo że cukier szkodzi zębom jedynie
    pośrednio, to nie sama zawartość cukru się liczy, a to co czy
    na tym cukrze (z dodatkami) "niewłaściwe" bakterie się uchowają
    i zaszkodzą zębom.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2012-11-10 21:29:31
    Od: Filip <b...@m...pl>

    > A skąd mam wiedzieć dlaczego się lepiej czują?

    Bo tak napisałeś. Chyba mam prawo spytać dlaczego tak twierdzisz?

    Resztę Twoich bzdur i dywagacji wykasowałem. Podaj mi na powyższe
    przykład laboratoryjny.

  • 26. Data: 2012-11-10 23:07:55
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-11-08 19:11, Filip pisze:

    > Padły kryteria cenowe. Nie czytałeś postu?

    ten wurth tańszy niż 3zł litr?

  • 27. Data: 2012-11-11 00:00:49
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-11-10 23:07, nazgul pisze:

    > ten wurth tańszy niż 3zł litr?

    A sprawdź se ceny, chyba nie jesteś upośledzony umysłowo?

  • 28. Data: 2012-11-11 00:32:32
    Od: Izydor <i...@w...pl>

    On 2012-11-08 19:36, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ale jedno z drugim nie kwalifikuje się do porównywania.
    > Akurat zębom w jednym i drugim przypadku najbardziej zagraża
    > "atak bakteryjny", a cukier tylko te bakterie zasila - widać
    > lepiej się czują w soku niż w coli ;)

    Akurat kwas cytrynowy na szkliwo nie działa najlepiej

  • 29. Data: 2012-11-11 00:40:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Izydor,

    Sunday, November 11, 2012, 12:32:32 AM, you wrote:

    > Akurat kwas cytrynowy na szkliwo nie działa najlepiej

    W porównaniu z ortofosforowym?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2012-11-14 21:43:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Nov 2012, Filip wrote:

    > Bo tak napisałeś. Chyba mam prawo spytać dlaczego tak twierdzisz?

    Po objawach. Metodę na sprawdzenie podałem.

    > Resztę Twoich bzdur i dywagacji wykasowałem.

    Wzajem.

    - Gotfryd