  • 11. Data: 2010-07-29 15:57:31
    Temat: Re: dwa pytania prawne w sprawie auta
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-29, Pszemol <P...@P...com> wrote:

    > Sugerujesz że gdyby nie państwowe kontrole i regulacje
    > to towary byłyby dobre a przez to że są normy i inspekcje
    > to masz wszędzie chłam? :-) To trochę na opak...

    Nic takiego nie sugeruję. Wprost piszę, że mnie wali czy sprzedawca
    załatwił jakiś papierek potrzebny tylko urzędnikowi - więc niech za to
    kara będzie niska. Natomiast istotna jest dla mnie jakość towaru, więc
    za oszukiwanie niech będzie te paręset tysięcy kary.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 12. Data: 2010-07-29 22:36:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    ho.pl...

> [...]
    > kara będzie niska. Natomiast istotna jest dla mnie jakość towaru, więc
    > za oszukiwanie niech będzie te paręset tysięcy kary.

    Nie rozumiesz że to właśnie te papierki których brak lekceważysz
    są właśnie formą kontroli jakości produktu. Gdyby ich nie było lub
    gdyby kary były minimalne (co efektywnie eliminowałoby je jako
    straszaka) to jakoś produktów byłaby nie do zweryfikowania przez
    kontrolera.

  • 13. Data: 2010-07-30 00:20:30
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-29, Pszemol <P...@P...com> wrote:

> [...]
    > gdyby kary były minimalne (co efektywnie eliminowałoby je jako
    > straszaka) to jakoś produktów byłaby nie do zweryfikowania przez

    Ty weź przeczytaj jeszcze raz ten kawałek wątku.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 14. Data: 2010-08-01 11:38:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 28 Jul 2010 14:20:38 +0200, misiu napisał(a):

    > 1. jest sobie człowiek który nie ma prawa jazdy ale jeździ samochodem,
    > co mu grozi jak go policja złapie. wlepią mandat ? zapłaci.
    > ale dalej będzie jeżdził i co wtedy mu zrobia jak go złapią znów ?
    > znów tylko manadat ? znów zapłaci

    Mniej więcej. I za każdym razem auto na lawetę i zapłaci tez za lawetę i
    parking.

    > 2. co by było gdzyby nie maiła prawa jazdy i był pod wpłaywem alkoholu
    Wyrok.

    --
    ___________ (R)

  • 15. Data: 2010-08-01 18:07:32
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Robert_J" <d...@o...pl> wrote in message

    > Niestety nie, tylko znów zapłaci :-). Sprawdzone empirycznie. Chyba że zależy
    > to od widzimisię policji...

    dokladnie tak, policjant decyduje czy ukarac pouczeniem, mandatem czy
    od razu skierowac sprawe do sadu grodzkiego (gdzie trafia ona i tak po
    odmowie przyjecia mandatu), mandatow uzywaja dlatego ze zostaly ustanowione
    po to zeby znanego sprawce ukarac na miejscu, jezeli nikt nie ma zadnych
    watpliwosci co do... - a pozatym jak by nie patrzec to policjant tez bedzie
    musial sie tam pojawic, zeznawac itp itd

  • 16. Data: 2010-08-02 23:20:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ho.pl...

    > Ty weź przeczytaj jeszcze raz ten kawałek wątku.

    Proszę bardzo:

> [...]
    > otworzy nielegalną stację i sprzedaje paliwo bez koncesji
    > (oczywiście płacąc podatki) to za to samo może dostać...

    Za niespełnianie norm można ukarać tylko kogoś, kto ma
    koncesję a pan Zenek może sprzedawać paliwo pozaklasowe
    z pomijalnymi konsekwencjami. I to Ci się - nie wiem czemu - podoba.

  • 17. Data: 2010-08-03 10:06:23
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-08-02, Pszemol <P...@P...com> wrote:

    > Proszę bardzo:

    > Za niespełnianie norm można ukarać tylko kogoś, kto ma
    > koncesję a pan Zenek może sprzedawać paliwo pozaklasowe
    > z pomijalnymi konsekwencjami. I to Ci się - nie wiem czemu - podoba.

    Przeczytaj jeszcze raz. I jeszcze jeden. Aż zauważysz różnicę pomiędzy
    sprzedawaniem oszukanego paliwa przez Orlen, a sprzedawaniem normalnego
    paliwa bez koncesji przez Zenka.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 18. Data: 2010-08-08 15:19:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    ho.pl...

    > Przeczytaj jeszcze raz. I jeszcze jeden. Aż zauważysz różnicę pomiędzy
    > sprzedawaniem oszukanego paliwa przez Orlen, a sprzedawaniem normalnego
    > paliwa bez koncesji przez Zenka.

    Różnica jest taka, że sprzedawanie oszukiwanego paliwa przez Orlen
    jest równoznaczne ze strzelaniem sobie w stopę.
    A to czy Zenek sprzedaje dobre paliwo jest totalną loterią bo nikt go
    nie sprawdza gdy Zenek nie ma koncesji. Szkoda że nie rozumiesz,
    bo to dosyć proste jest...

  • 19. Data: 2010-08-09 13:25:06
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-08-08, Pszemol <P...@P...com> wrote:

> [...]
    > A to czy Zenek sprzedaje dobre paliwo jest totalną loterią bo nikt go
    > nie sprawdza gdy Zenek nie ma koncesji. Szkoda że nie rozumiesz,

    Nie sprawdza bo się nikomu nie chce sprawdzać. Koncesje nie mają z tym
    nic wspólnego.

    Krzysiek Kiełczewski