  • Data: 2019-01-11 12:47:24
    Temat: Re: dysk twardy 2 TB, który?
    Od: knrdz <x...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.01.2019 o 11:56, ń pisze:
    > No to taki z 5-letnią gwarancją.
    > Na trwałość może mieć wpływ zasilanie, mam wrażenie że padnięcie moich trzech WD
    (1xBlue, 2xRed - wszystkie w serwerach plików a
    > więc praca zbliżona do 24/7) było zapoczątkowane krótkotrwałą przerwą w zasilaniu
    mieszkania ("szkoda podłączać UPS gdy w nowym
    > bloku przerwa się zdarza raz na chiński rok lub rzadziej").
    > Laptop ze sprawną baterią to komputer i UPS w jednym.

    To może raczej warto zainwestować w solidny zasilacz ATX który mimo
    wahań napięć po stronie AC dyskowi zawsze dostarczy wzorcowych +12V i +5V?
    Ja tam na współczesne dyski nie narzekam. Ostatnim który mi padł, był
    Seagate Medalist ST32132A 2.1 GB, jakoś w połowie lat 90-tych (i
    prawdopodobnie właśnie "dzięki" zasilaniu, był używany w Amidze 1200 z
    fabrycznym zasilaczem). Zwykle dyski starzejące się wymieniam, ale tych
    starych nie wyrzucam i trzymam na nich choćby backupy czy multimedia,
    albo pracują w "retropecetach", odpalanych "od wielkiego dzwona". I
    zebrało się już kilka kilkunastoletnich dysków IDE 10-80GB, parę
    250-500GB SATA (w tym jedna Barracuda ST3500320AS czyli z serii prawie
    tak słynnej jak Deathstary, z ponad 35k godzin pracy na liczniku, przez
    parę lat działała 24/7), 6-letnia 2TB Barracuda ST2000DM001 z prawie 30
    tysiącami godzin przebiegu, ciągle jako podstawowy dysk na dane, bo
    najcichszy z posiadanych, dwie nowsze (2- i 3-letnia) Toshiby P300 3TB,
    jako magazyny podłączane tylko gdy potrzeba z nich coś zgrać lub coś na
    nie nagrać, kilka dysków przenośnych USB od 80 do 1500GB.

    Nie kupuję WD, może to klucz :-)