    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: dysk twardy 2 TB, który?
    Date: Sat, 12 Jan 2019 00:46:30 GMT

    On 2019-01-11, knrdz <x...@t...cy> wrote:
    > tysiącami godzin przebiegu, ciągle jako podstawowy dysk na dane, bo
    > najcichszy z posiadanych, dwie nowsze (2- i 3-letnia) Toshiby P300 3TB,
    > jako magazyny podłączane tylko gdy potrzeba z nich coś zgrać lub coś na
    > nie nagrać, kilka dysków przenośnych USB od 80 do 1500GB.
    >
    > Nie kupuję WD, może to klucz :-)

    To ja tak dla równowagi i z obowiązku, dwie sztuki, padły po kilku
    dniach pracy:

    Model Family: Toshiba 2.5" HDD MQ01UBB... (USB 3.0)
    Device Model: TOSHIBA MQ01UBB200

    Two brand new Toshiba Canvio external hard drives failed within a few
    days of work only. Information about the problems was sent to Toshiba
    in 2nd quarter of 2018. As of today (1st Q 2019), I am still waiting for
    Toshiba to respond.

    Przepraszam za angielski, ale google czuwa.

    Z innych, 15-20 lat temu padały mi Seagaty i Maxtory i jak każdemu IBM
    Deathstary.

    Od tego czasu padły mi chyba z 1-2 egzemplarze na w sumie kupionych ca
    30-40. A, i jeden czerwony WD 4TB mi padł, ale ten był w NASie, który
    odkupiłem jako mocno używany bez znanej histori wypaczeń.

    Kupuję prawie wyłącznie WD, a od jakiś 2ch lat również HGST. Może to
    klucz :) Ostanio zacząłem niesmiało kupować Seagaty, być może pod
    wpływem Enuela, więc będę miał na kogo zwalić jak zaczną padać.

    A tak na bardziej poważnie to też zdałem sobie sprawę, że od tych jakiś
    10-15 lat używam praktycznie markowych zasilaczy. Może i ma to wpływ,
    sczególnie przy pecetach, gdzie zmiany obciążenia są większę.
    Natomiast tam, gdzie te obciążenia są bardziej stałe, gówniane zasilacze
    sobie radzą. Przykładem tego są DVR/NVR.

    --
    Marcin