    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: eksplozja małego NiMh
    Date: Thu, 1 Aug 2019 23:00:18 +0200

    W dniu 2019-08-01 o 22:34, sirapacz pisze:
    > Mam ciekawostkę. Dostałem kasę fiskalną na serwis, która grzechotała:)))
    > Okazało się, że rozsadziło akumulatorek NiMh 3,6V 80mAh tak, że wyrwało
    > końcówkę z laminatu. Mogę tylko domniemywać, że ogniwo było długo
    > rozładowane (rok?) i prawdopodobnie zostało podłączone do ładowania
    > (tzn. układ ładowania z kasy).
    >
    > Nie przypominam sobie, bym kiedykolwiek widział tak rozwalony pakiet
    > ogniw (to taki akumulatorek "beczułka"). Jakiś chyba chiński import
    > przez polską firmę.
    >
    > Ktoś podpowie co się mogło stać? Litowy bym jeszcze zrozumiał, ale
> [...]

    Może elektrolity wyschły, a przetwornica poleciała z napięciem w górę?

    Z innej beczki: co to za ustrojstwo?
    W znanych mi są albo żelowe (np. BL632, FP623, NB 1.3-6), albo litówki.

    Kilka dni temu dostarczyłem klientowi raport z odczytu (wymiana pamięci)
    oraz rolki. W skarbowym wzięła raport, rolki jej niepotrzebne. Za dwa
    dni klient od innej osoby z tegoż skarbowego dostaje telefon z pytaniem
    gdzie rolki.
    Ech, kombinują w przepisach, że nawet urzędy skarbowe nie wiedzą, co
    robić - ale tu akurat skarbowy powinien wiedzieć: § 34 pkt 3.

    - - -

    Przeczytałem jeszcze raz: NiMh 3,6V 80mAh - to od zegara chyba?
    W znanych mi są najczęściej CR2032, ale one nie są ładowane.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam