  • 311. Data: 2022-08-16 13:48:00
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-08-2022 o 13:32, J.F pisze:

    > Przestac wciskac.

    Tobie się myli falownik z układem kontrolującym zużycie w domu.....
    Da się to zrobić, ale czy są falowniki działające w ten sposób to nie
    wiem, wyspami się nie interesowałem.

    Normalnie raczej dostosowuje się zużycie do produkcji, a nie odwrotnie.

    > No wlasnie, czyli nie w nadprodukcji problem.

    Przy bateriach nie.
    Tylko w ich cenie - są totalnie nieopłacalne.

    > No i co dalej z tymi bateriami?
    > kiedys sie przeciez naładuja, i wiecej ładowac nie mozna, bo wybuchną.

    Pewnie muszą być przewymiarowane.
    Ale nie zgłębiałem tematu.

  • 312. Data: 2022-08-16 14:49:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 13:48:00 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    > wiem, wyspami się nie interesowałem.
    >
    > Normalnie raczej dostosowuje się zużycie do produkcji, a nie odwrotnie.

    W domu?
    Zuzywasz ile zuzywasz, a ogniwa dają ile dają.
    Róznice pobierasz z sieci lub do sieci wciskasz.
    Tylko jak jest w sieci napiecie za duze, to juz nie wolno wciskac.

    A akurat PV nie ma problemu z nadprodukcja energii - mozna sobie z
    nich nie odebrac.

    > Przy bateriach nie.
    > Tylko w ich cenie - są totalnie nieopłacalne.

    Baterie kiedys naładujesz do pelna i problem wroci.
    Ale ja pisze wyzej - nie ma zadnego problemu.
    No chyba, ze sasiedzi sie uprą podnosic napiecie :-)

    > Pewnie muszą być przewymiarowane.
    > Ale nie zgłębiałem tematu.

    Nie, po prostu przestajesz je ładowac.
    I przestajesz odbierac prąd z paneli.

    A panele takie cwane, ze nie wybuchają, ani nie zapalają sie.

    J.

  • 313. Data: 2022-08-16 14:58:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-08-2022 o 14:49, J.F pisze:

    > W domu?
    > Zuzywasz ile zuzywasz, a ogniwa dają ile dają.

    Normalnie = on-grid.

  • 314. Data: 2022-08-16 15:04:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 14:58:23 +0200, Cavallino wrote:

    > Normalnie = on-grid.

    No i nie rozumiem - jakos inaczej chcesz?

    J.

  • 315. Data: 2022-08-16 15:08:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-08-2022 o 15:04, J.F pisze:

    > No i nie rozumiem - jakos inaczej chcesz?

    Nie mam pojęcia o co pytasz.
    On-grid = bez baterii.

  • 316. Data: 2022-08-16 17:29:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 15:08:33 +0200, Cavallino wrote:

    > Nie mam pojęcia o co pytasz.
    > On-grid = bez baterii.

    Ja tez nie bardzo rozumiem o czym piszesz.

    Instaluje solary, to przeciez ma byc dobrze i maja byc oszczednosci na
    rachunkach, albo i zysk :-)

    Bateria tu IMHO niewiele zmienia, co najwyzej dochodzi strategia
    uzycia - naladowac raz i czekac na potrzebe uzycia,
    zuzywac w nocy na potrzeby wlasne,
    pchac do sieci w godzinach najwiekszej ceny ...

    J.

  • 317. Data: 2022-08-16 20:30:42
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 16.08.2022 12:33, ii wrote:

    > No ale po co poruszać się na większe odległości?

    Po co w ogóle się poruszać, niektórym widzę lockdown bardzo się spodobał.
    Ale odpowiem - bo czasem tak wygodniej i taniej

    Lukasz

  • 318. Data: 2022-08-17 06:02:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-08-2022 o 17:29, J.F pisze:

    > Ja tez nie bardzo rozumiem o czym piszesz.

    Ty nawet nie rozumiesz po co i czym sam piszesz - na tym polega problem.

> [...]
    > uzycia - naladowac raz i czekac na potrzebe uzycia,
    > zuzywac w nocy na potrzeby wlasne,
    > pchac do sieci w godzinach najwiekszej ceny ...

    No wiem.
    Ale te wywody to nadal w odpowiedzi na Twoje pierdzielenie w temacie
    off-grida, pamiętasz jeszcze o tym w ogóle?

  • 319. Data: 2022-08-17 12:06:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 16.08.2022 o 20:30, ddddddddddddd pisze:

    > Po co w ogóle się poruszać, niektórym widzę lockdown bardzo się spodobał.
    > Ale odpowiem - bo czasem tak wygodniej i taniej

    Masz kryzys energetyczny i zaczynasz jeździć po kraju? Odpowiem, to bez
    sensu jest.

  • 320. Data: 2022-08-17 19:29:37
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 17.08.2022 11:06, ii wrote:

    > Masz kryzys energetyczny i zaczynasz jeździć po kraju? Odpowiem, to bez
    > sensu jest.

    baaa, nie tylko po kraju ale po kontynencie, ale mój malutki magazyn
    paliwa nie został stworzony w tym celu.
    P.s. straszą chyba wszędzie, ale chyba Serbia jako pierwsza testuje
    2-godzinne przerwy w dostawach prądu żeby przyzwyczaić obywateli...

    Lukasz