    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 28 Mar 2019 09:22:12 -0700 (PDT)
    Subject: Re: elementy furii
    From: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 marca 2019 14:08:24 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> [...]
    troche jest, jakbym wozil wegiel

    > czasem warto odpowiedziec, bo widzisz co tu sie dzieje:
    > skretynialy matolek dokleil sie ze swoimi gowniackimi tekscikami i probuje mi w
    swoich urojeniach robic mi za 'pouczacza'
    > wali gowniane zarciki na poziomie kretyna, wysnuwa swoje kretyniczne 'pretencje'
    >
    > z matolami juz tak jest ze nie czuja swojego kretynizmu i z tym smutnym matolem tez
    tak oczywiscie jest, warto wiec wyjasnic mu ze nie tak sie sprawy maj jak ow klejacko
    gowniacki kretym sobie roi

    > z matolami mam ogolnie troche praktyki i wiem jak jest.. czegoz zreszta oczekiwac
    od kretyna, jest kretynem wiec bedzie zachowywal sie jak kretyn

    > gdyby jednak odsiac to góffno to daloby sie jeszcze to o czyms troche pogadac, bo
    wbrew pozorom, mimo ze tu ostatnio nie pisuje troche ciekawych uwag moglbym miec ;c

    > ten kompilatorek mi dosyc dobrze poszedl..i jestem nawet wielce zadowolony
    > z obecnego efektu choc mam jeszcze pare problemow, np ten wspomniany niektore
    antywiry blednie rozpoznaja mojego wygenerowanego exe jako potencjalne malware i do
    konca nie wiem co gdzie wklepac w tym headerze PE by sie odczepily (da sie to
    sprawdzic niewatpliwie chocby porownujac z exekami generowanymi przez inne
    kompilatory ale jest to troche mozolnej roboty, mozliwe ze nawet na kilka dni

    > np w headerze pe sa takie pola
    >

    > opHeader.MajorLinkerVersion = 1;
    > opHeader.MinorLinkerVersion = 1;
    >
    > opHeader.SizeOfCode = AlignNumberUp( Give_Code_UnalignedSize()
    , file_section_alignment);
    > opHeader.SizeOfInitializedData = AlignNumberUp( Give_Data_UnalignedSize()
    , file_section_alignment)
    > + AlignNumberUp( bss_reserve ,
    file_section_alignment); //??? dodac bbs?
> [...]
    > opHeader.MajorSubsystemVersion = 1;
    > opHeader.MinorSubsystemVersion = 1;
    > opHeader.Win32VersionValue = 0;
    > // opHeader.Checksum = 0;
    > // opHeader.DLLCharacteristics = 0;
    > opHeader.SizeOfStackReserve = 2*1024*1024;
    > opHeader.SizeOfStackCommit = 512*1024;
    > opHeader.SizeOfHeapReserve = 2*1024*1024;
    > opHeader.SizeOfHeapCommit = 512*1024;
    > opHeader.LoaderFlags = 0;
    >

    > u diabla nie wiem co tam wstawic a dokumentacja na szybko wyszukana nie tlumaczy
    wprost o co chodzi

    > nie pisza np czy rozmiar of "data" to rozmiar bez alignmentu, wyrownany w gore do
    aligmentu w pliku (512) do aligmentu
    > w ram (4096) i czy dodac tam tez moje oszukane .bss
    >
    > (w kompilatorze mozna oszukac jak ktos jest leniwy ze generujesz sekcje z
    inicjalizowanymi danymi (np pow 500 bajtow) i tyla zapisujesz w pliku (wyrownane w
    gore do np 512) ale jako rozmiar podajesz to powiekszone o rozmiar jaki zajmuja twoje
    wszystkie ststyczne tablice np 5 MB ) i teraz nie wiem ktora z tych 6 opcji tam mam
    wklepac... ot takie bolaczki w pisaniu asemblera samemu

    > (nawet przyjemne ale nie am z kim pogadac a dokumentacja i tutoriale nie mowia w
    prost i trzeba wertowac wiele godzin googla nim sie znajdze wszystkie potrzebne
    szczegoly)

    > niejaki gynvael coldwind ma na ircu freenode kanal #gynvaelstream, moze tam kogos
    spytam

    ok podejrzalem jakis exe w ollydebug i troche sie wyjasnilo... co prawda nie wiem
    nadal co w wypadku tej doklejki bss do daty ale 1) trzebbedzie sie nie lenic i zrobic
    odzielna bss (nie chcialem tego chyba robic bo lekko komplikuje asembler, labele z
    kazdej sekcji chyba trzeba odzielnie trzymac w odzielnym worze) 2) gdybym sie lenil
    to chyba mozna dac data + bss i tyle

    (kod asemblera troche strach dotykac nie dlatego zebym go zle napisal ale cholerny
    asembler nie da sie robic w linearnych przebiegach tylko np jeden pass asemblacji
    zalezy od polozenia danych w innych sekcjach a te polozenia sa znane dopiero po
    assemblacji (bo sa polozne pos ekcji kodu ktora moze miec rozna dlugosc w zaleznosci
    ile kodu bylo zasemblowanego), dlatego dla mnie ten asm jest wpieniający ..poki sie
    ew czlowiek do tego nie przyzwyczai (a jeszcze nie mialem czasu sie do tego
    przyzwyczajac ;c)