  • 1. Data: 2009-10-31 16:58:44
    Temat: Re: format dyskietek 5,25"
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "identifikator: 20040501" <N...@o...eu> wrote in message
    news:hchq2d$at3$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > nie widzieliście gdzieś strony z opisem fizycznego opisu formatów
    > dyskietek 5,25"?

    Może to:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Floppy_disk#The_5.C2.BC
    -inch_floppy_disk

  • 2. Data: 2009-11-01 13:06:53
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    widział Ktoś gdzieś jakiś zjadliwy opis interfejsu ATA?
    można prosić o link? znalazłem jakąś specyfikacje
    Information Technology -

    AT Attachment

    with Packet Interface - 6

    (ATA/ATAPI-6)... 300 stron bełkotu nie chce mi się nawet w to zagłębiać...

  • 3. Data: 2009-11-02 00:04:20
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:

    > widział Ktoś gdzieś jakiś zjadliwy opis interfejsu ATA?

    A co to ma do dyskietek (temat wątku)?

    > można prosić o link? znalazłem jakąś specyfikacje
    > Information Technology -
    > AT Attachment with Packet Interface - 6

    Szukaj raczej IDE niż ATAPI. Chociaż specyfikacja podobnie pokręcona jak
    ATAPI. A co chcesz "zjadliwego" wiedzieć? Wszystko przecież można
    wyczytać ze standardu i kilku powiązanych z nim dokumentów.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2009-11-02 17:04:49
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > A co to ma do dyskietek (temat wątku)?

    nic ale też poszukuję

    > Szukaj raczej IDE niż ATAPI. Chociaż specyfikacja podobnie pokręcona jak
    > ATAPI. A co chcesz "zjadliwego" wiedzieć? Wszystko przecież można
    > wyczytać ze standardu i kilku powiązanych z nim dokumentów.

    chodzi o komendy i rozpiskę złącza... jakoś nie mogę tego namierzyć...

  • 5. Data: 2009-11-02 23:15:34
    Temat: Re: format dyskietek 5,25" / specyfikacja IDE
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    [...]
    > chodzi o komendy i rozpiskę złącza... jakoś nie mogę tego namierzyć...

    Najprościej pobrać dokumentację do jakiegoś konkretnego urządzenia. Na
    przykład dysku twardego Seagate z interfejsem IDE:
    http://www.seagate.com/staticfiles/support/disc/manu
    als/desktop/Barracuda%207200.10/100402369f.pdf

    Na stronie 39 masz pinout a dalej spis obsługiwanych komend. Zestaw to
    ze specyfikacją ATA i już.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/