  • 1. Data: 2009-10-31 08:51:37
    Temat: Qucs - Używa ktoś?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    Witam,

    Rysuję sobie schemat w Qucs, i od wczoraj nie mogę znaleźć rady na dwa
    problemy:
    - Jak wstawić do schematu diodę LED? Zwykłe diody są, można nawet wybrać
    typ diody (Normal/Schottky/Zener/Varactor), ale LEDa ni ma. :(
    - Czy jest jakiś "przyjemny" sposób na wygenerowanie płytki PCB na
    podstawie pliku Qucs'a? Zamierzam PCB robić od zera, ale może już ktoś to
    przerabiał, i istnieje siakieś magiczne narzędzie do importu z Qucs'a?

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 2. Data: 2009-11-02 14:33:08
    Temat: Re: Qucs - Używa ktoś?
    Od: "nbmx" <n...@z...net>

    Witam,
    W bibliotece emementów (ctrl-4) jest grupa LEDs i z można skopiować do
    schowka i umieścić na schemacie.
    Co do robienia pcb to jest to program do symulacji a nie tworzenia płytek -
    tu lepiej wykorzystać inne programy (patrz inne posty)

    Pozdrawiam
    ŁK

  • 3. Data: 2009-11-02 18:05:58
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Monday 02 November 2009 15:33, nbmx wrote:
    > W bibliotece emementów (ctrl-4) jest grupa LEDs i z można skopiować do
    > schowka i umieścić na schemacie.

    I o to chodziło!
    Szukałem i szukałem, a tej opcji nie znalazłem - a tu rzeczywiście
    elementów mnogo. :)
    Dzięki!

    > Co do robienia pcb to jest to program do symulacji a nie tworzenia
    > płytek - tu lepiej wykorzystać inne programy (patrz inne posty)

    Wiem wiem... po prostu tak polubiłem Qucs, że już tylko jego używam do
    bazgrolenia sobie schematów. Zazwyczaj płytek nie potrzebuję, więc
    schematy mi w zupełności starczą, ale tu raz jeden się zdarzyło, że układ
    w pająka nie wejdzie, i fajnie byłoby sobie wytrawić płytkę... Miałem
    nadzieję, że jakieś cuś mi zaimportuje goły schemat z Qucsa, i wypluje
    układ płytki, ale widzę, że szanse raczej małe... Nic to, trza będzie
    płytkę od zera robić. :-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste