  • Data: 2014-10-29 17:05:31
    Temat: Re: fotografowanie w museum cd
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-29 o 12:47, T...@s...in.the.world pisze:

    > E, nie zrozumiales.
    > To ja jeszcze raz.
    > Rzecz w tym ze w Polsce na statyw trojnozny uzywa sie ogolnej nazwy -
    > statyw.
    > A w rzeczonych krajach anglojezycznych powszechnie uzywane jest slowo
    > 'tripod'.

    Nooo... zrozumiałem raczej prawidłowo. W związku z w/w kwestią
    leksykalną, w polskich muzeach nie można stosować monopodów (więc w
    mojej interpretacji "mamy pod górkę" bo nikomu się nie chce dopisywać w
    regulaminach muzealnych, że chodzi o statywy trójnożne i zabrania się
    wszelakich bo łatwiej zakazywać totalnie). Czy źle to zrozumiałem?

    Natomiast w anglojęzycznych problemu nie ma bo statyw trójnożny ma swoją
    nazwę (tripod) a jednonożny inną (monopod).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek