  • Data: 2020-04-21 13:03:34
    Temat: Re: gaz do zapalniczek
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 19:31:31 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Przy -35.
    >
    > Albo taki przydomowy zbiornik gazu "duzy bialy" przy -35C.
    >
    > Tak swoja droga - jak sobie Orlen i Lotos radzą ?
    > Ich ON "zimowy" jest tylko do -20C, do Suwalk dostarczaja cos
    > lepszego, "arktyczny" ?
    > A jak tirman kupi w Warszawie, a w Suwalkach wypadnie mu postoj ?
    > Tirman moze i nie gasi na noc, ale jak ktos osobowką pojedzie rodzine
    > odwiedzic ?
    >
    > Czy nowoczesne samochody sa bardziej odporne - moze maja grzany filtr,
    > moze blisko silnika - zapali, a po paru minutach bliskosc wystarczy

    Samochód na LPG ma parownik, taki wymiennik ciepła. Odpalisz auto na oparach które
    zawsze są w zbiorniku, a zanim ciśnienie tych oparów spadnie, ciepło silnika zacznie
    wytwarzać gaz. A jak nie da rady, to odpalisz na benzynie, podgrzejesz silnik i
    przełączysz na LPG. Kiedyś miałem samochód na LPG, nawet fest zimą nie musiałem
    przełączać, zawsze odpalał. Słabo jechał na początku, ale jak się zagrzał to śmigał.
    Teraz projektuję takie parowniki do tankowców LPG, żeby ze zbiornika cargo zasilać
    silnik, wtedy nie trzeba diesla bunkrować. Trzeba dostarczyć dużo ciepła żeby cały
    ten gaz odparować. Problem z ciśnieniami, wtrysk w silniku MEGI jest na 300 bar. Weź
    odparuj ten gaz przy takim ciśnieniu :-)

    > To tym bardziej nie mam dostepu do norm.
    > I co tam dokladnie jest ograniczone ?

    Kartusze do 6 bar.

    > Czyli cisnienie pary czystego propanu w temp 13C ?

    Temperatura wrzenia. Jak zwał.

    > W gorach chlodniej.

    Ale słońce mocne.

    > A co sie stanie ... bedzie mial troche smrodu, latwego do
    > wywietrzenia.
    >
    > Pewnie nie znasz akcji, jak to w Polsce wybuchlo pierwsze auto
    > zasilane LPG ... niedawno.

    Nie znam. Wcześniej się nie zdarzało? Ja miałem takie 25 lat temu.

    > Tak czy inaczej - mieszaja zgodnie z zamowieniem ...

    Nie mieszają. Sprzedają czyste składniki. Zaprojektowałem tam 15 wymienników na
    kolejne frakcje. Dosyć czysto im to wychodzi.

    > Temu kartuszu nic, ale goracej herbaty rano nie bedzie :-(
    > No - zapalniczke to mozna w rekach ogrzac.

    A to zależy przy jakim ciśnieniu da się zapalić palnik. Bo nawet na mrozie jakieś
    niskie ciśnienie w butli będzie.