eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriagaz do zapalniczek › Re: gaz do zapalniczek
  • X-Received: by 2002:a25:80c3:: with SMTP id c3mr30077937ybm.33.1587473070434; Tue, 21
    Apr 2020 05:44:30 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a25:80c3:: with SMTP id c3mr30077937ybm.33.1587473070434; Tue, 21
    Apr 2020 05:44:30 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups
    .googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 21 Apr 2020 05:44:30 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <5e9eda9a$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=85.115.37.180;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 85.115.37.180
    References: <5e9c15b3$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <r7hij7$1315$1@gioia.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <dpviyz12ihmo$.1vbzdgej17nvb$.dlg@40tude.net>
    <0...@g...com>
    <5e9eb5f5$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5e9ecb82$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5e9eda9a$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <8...@g...com>
    Subject: Re: gaz do zapalniczek
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 21 Apr 2020 12:44:30 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:44199
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 20:40:02 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ec347dc4-8355-48ef-b15e-1e324f30a048@go
    oglegroups.com...
    > W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 19:31:31 UTC+9 użytkownik J.F.
    > napisał:
    > >> Tak swoja droga - jak sobie Orlen i Lotos radzą ?
    > >> Ich ON "zimowy" jest tylko do -20C, do Suwalk dostarczaja cos
    > >> lepszego, "arktyczny" ?
    > >> A jak tirman kupi w Warszawie, a w Suwalkach wypadnie mu postoj ?
    > >> Tirman moze i nie gasi na noc, ale jak ktos osobowką pojedzie
    > >> rodzine
    > >> odwiedzic ?
    > >
    > >> Czy nowoczesne samochody sa bardziej odporne - moze maja grzany
    > >> filtr,
    > >> moze blisko silnika - zapali, a po paru minutach bliskosc wystarczy
    > >> ...
    >
    > >Samochód na LPG ma parownik, taki wymiennik ciepła.
    > >Odpalisz auto na oparach które zawsze są w zbiorniku, a zanim
    > >ciśnienie tych oparów spadnie, ciepło silnika zacznie wytwarzać gaz.
    >
    > To niewiele da, bo jak cisnienie w parowniku przekroczy to w
    > zbiorniku, to przestanie LPG doplywac.

    Nie wiem, może tam są dwa wężyki, grawitacyjnie dopływa.

    > Ale w starych instalacjach niewielkie cisnienie potrzebne bylo, to
    > moze starczy tego cisnienia co w zbiorniku jest.
    > Szczegolnie jak stacja sprzedaje mieszanke "zimowa", z wiekszym
    > udzialem propanu.

    25 lat temu to ja miałem Escorta z gaźnikiem.

    >
    > Te nowoczesne z wtryskiwaczami gazu potrzebuja chyba troche wiekszego.
    >
    > Ale ja nie o LPG tylko o dieslu. ON, co ma "temperature zablokowania
    > zimnego filtra" -20C, a po Suwalkach jezdzi.
    >
    > >A jak nie da rady, to odpalisz na benzynie, podgrzejesz silnik i
    > >przełączysz na LPG. Kiedyś miałem samochód na LPG, nawet fest zimą
    > >nie musiałem przełączać, zawsze odpalał. Słabo jechał na początku,
    > >ale jak się zagrzał to śmigał.
    >
    > Przy ok -15C moj potrafil zgasnac po kilkuset metrach. I potem dlugo
    > nie chcial zapalic.
    > Ciekawe co to bylo ... wychlodzenie parownika do -30 ?
    > Ale przeciez ciecz krazyla, powinien utrzymac te -15 w parowniku, a do
    > zaplonu starczalo.
    >
    > >Teraz projektuję takie parowniki do tankowców LPG, żeby ze zbiornika
    > >cargo zasilać silnik, wtedy nie trzeba diesla bunkrować.
    >
    > Gdzies tam czytalem odnosnie CNG, z silnikami dwustemowymi, ze paliwo
    > mozna wybierac w zaleznosci od ceny NG i mazutu :-)

    Błąd, chodziło mi o tankowce LNG.

    >
    > Ale to chyba turbiny parowe byly.
    >
    > >Trzeba dostarczyć dużo ciepła żeby cały ten gaz odparować. Problem z
    > >ciśnieniami, wtrysk w silniku MEGI jest na 300 bar. Weź odparuj ten
    > >gaz przy takim ciśnieniu :-)
    >
    > A jest jakis problem ?
    > Bo wydaje sie, ze jakby tak LPG doprowadzic do pompy wtryskowej w
    > dieslu, to powinno dzialac bez problemu.
    > Odparowac ma dopiero w cylindrze, a tam goraco.
    > Problem moze byc ze smarowaniem tej pompy, czy uszczelnieniem po
    > stronie niskiego cisnienia.

    Tylko że tak odparowując zabiera dużo ciepła, a w cylindrze trzeba grzać a nie
    mrozić. No i zmęczenie.

    >
    > No chyba, ze amatorskim sposobem miesza sie gaz z powietrzem zasysanym
    > ...
    >
    > >> >> Nie siedze w branzy, nie mam dostepu do norm ... ale tak sie
    > >> >> zastanawiam czym sie rozni kartusz od "zbiornika".
    > >> >> Jedno i drugie i z blachy :-)
    > >
    > >> >Jedno pod EN 13445, drugie pod EN 417.
    > >> To tym bardziej nie mam dostepu do norm.
    > >> I co tam dokladnie jest ograniczone ?
    > >Kartusze do 6 bar.
    >
    > A tu nie chodzi o jakies ogolne wytyczne, ze maly zbiornik do 6 at to
    > nie podlega dozorowi technicznemu ?

    Ogólne wytyczne. Nie pamiętam numeru tej dyrektywy od kartuszy.

    >
    > Bo sie tak zastanawiam ... jak zdefiniowac "kartusz" :-)
    >
    > No i ... ostatnio jakos podwazaja obowiazywalnosc norm
    > zharmonizowanych, ale moze nikt nie chce sie wychylac.

    Nie ma potrzeby niczego heroicznie podważać. Ja je olewam na codzień. Czasem używam,
    zależy czy warto w danym projekcie.

    >
    > >> A co sie stanie ... bedzie mial troche smrodu, latwego do
    > >> wywietrzenia.
    > >> Pewnie nie znasz akcji, jak to w Polsce wybuchlo pierwsze auto
    > >> zasilane LPG ... niedawno.
    >
    > >Nie znam. Wcześniej się nie zdarzało? Ja miałem takie 25 lat temu.
    >
    > Bylo pare przypadkow, ale sie okazywalo, ze zbiornik nie wybuch.
    > W tym przypadku tez nie - wlasciciel z dwoma kolegami pojechal na
    > stacje zatankowac LPG.
    > Przy tankowaniu sobie przypomnial, ze zbiornik wymontowal pare dni
    > wczesniej, zeby przeglad przejsc.
    >
    > Wiec ze smutkiem zatankowal benzyne i pojechali.
    > I moze by dojechali gdzie chcieli, ale komus sie papierosa zachcialo.
    > No i wybuchlo auto pareset metrow za stacja.

    Znaczy gaz w bagażniku?

    >
    >
    > >> >Z postępem techniki idzie wysokość kolumn, więc i dokładność
    > >> >frakcji.
    > >> >A z gazu ziemnego też coraz dokładniej ludzie wyciskają składniki.
    > >> >Poszukaj informacji na temat procesu na Prelude.
    > >
    > >> Tak czy inaczej - mieszaja zgodnie z zamowieniem ...
    >
    > >Nie mieszają. Sprzedają czyste składniki. Zaprojektowałem tam 15
    > >wymienników na kolejne frakcje. Dosyć czysto im to wychodzi.
    >
    > Ale butan to do zapalniczek i dezodorantow, propan - dla turystow
    > ekstremalnych i moze gdzies dla przemyslu,
    > reszta sie sprzedaje jako mieszanka.

    Mieszanka jest z crackingu i z lean FLNG. Porządne FLNG, jak u Shella, rozdzielają
    gaz ziemny na bardzo czyste frakcje, bo można je drogo sprzedać.

    >
    > >> >> Tak czy inaczej - butan do zapalniczek wydaje sie w sam raz.
    > >> >> Tylko ... nie zostawiac na noc w namiocie na zimowym biwaku ...
    > >
    > >> >Nic mu nie będzie. Temu kartuszu.
    > >
    > >> Temu kartuszu nic, ale goracej herbaty rano nie bedzie :-(
    > >> No - zapalniczke to mozna w rekach ogrzac.
    >
    > >A to zależy przy jakim ciśnieniu da się zapalić palnik. Bo nawet na
    > >mrozie jakieś niskie ciśnienie w butli będzie.
    >
    > Jak ma wlasny iskrownik piezo, i sprawny.
    > Bo jak w zapalniczce masz czysty n-butan, to juz przy -2 moze nie
    > zadzialac i po herbacie :-)

    Czysty butan byłby za drogi do takich kartuszy. No i nieodpowiedni na zimowe warunki.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: